Költségcsökkentés prémium teljesítménnyel

forrás: Prím Online, 2022. november 18. 16:57

A Bridgestone, a gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások globális piacvezetője bejelentette új, prémium kategóriás nyári gumiabroncsát, a kishaszongépjárművekhez fejlesztett Duravis Van-t. A Bridgestone új abroncsa hatékonyan minimalizálja az állásidőt, és hozzájárul az üzemeltetési költségek csökkentéséhez.

A független TÜV SÜD által elvégzett tesztek szerint az új Bridgestone Duravis Van a legjobb futásteljesítményt*, a legjobb száraz és nedves úton mért fékutat**, valamint a legjobb üzemanyag- energiahatékonyságot3 biztosítja a kategóriájában.  Nedves úton a tapadása pedig a legmagasabb EU-címke minősítést birtokolja. Az úttörő ENLITEN technológiával készült, ezért a fenntarthatóság jegyében elektromos járművekre is szerelhető.

 

Elődjéhez, a Duravis R660-hoz képest gördülési ellenállásában 21 százalékkal javult3, így a legtöbb méretben a B osztályú EU-címkét kapta. Ez nagyobb üzemanyag- és energiahatékonyságot 3 jelent, ami fokozott üzemanyag-megtakarítást és/vagy az akkumulátorok hatótávolságának meghosszabbítását eredményezi.

 

 

Csúcstechnológiának köszönhető teljesítmény

 

Az innovatív és fenntartható ENLITEN technológia jóvoltából a Duravis Van a legjobb teljesítményt1,2 nyújtja a kategóriájában, miközben futásteljesítményének1 és megnövekedett üzemanyag- és energiahatékonyságának*** köszönhetően hozzájárul a fenntarthatósághoz. Számos újítással rendelkezik, többek között új szimmetrikus futófelületi mintázattal, üregkorona-optimalizálással, új lamellakialakítással és üregeloszlással. Az új, továbbfejlesztett aszfalt-érintkezési technológia még tovább fokozza a teljesítményt, az innovatív keverék pedig javítja a kémiai reakciók szabályozását, így kiegyensúlyozza az erősítő mechanizmust és a gördülési ellenállást.

 

Tökéletesen alkalmas továbbá mind a belsőégésű motoros, mind az elektromos járművekhez, segítve azok teljesítményének optimalizálását. Utóbbinál a nagyobb kopástűrés ellensúlyozza a megnövekedett súlyt és a nagyobb nyomatékot, míg alacsony gördülési ellenállása kíméli az akkumulátor élettartamát.

 

Az előd, Bridgestone Duravis R660 abronccsal összehasonlításban az elektromos motorok csendes működéséhez igazítva extrán csökkentett zajszintet is biztosít: az elhaladási zaj 2 decibeles3 csökkenését eredményezi, melyet az EU A osztályú minősítésével ismertek el.

 

Elkötelezve a fenntartható megoldások iránt

 

„A flottáknak és üzemeltetőiknek ma jelentős kihívásokkal kell szembenézniük. Csökkenteniük kell a teljes birtoklási költséget, optimalizálniuk a működésüket, mérsékelniük a CO2-kibocsátást és megküzdeni a logisztikai kihívásokkal. Az új Bridgestone Duravis Van gumiabroncs választ ad mindezekre, miközben fenntarthatósági előnyöket biztosít a belső égésű és az elektromos járművek számára egyaránt. Csökkenti a teljes birtoklási költséget és zökkenőmentesen összekapcsolja a nehéz- és kisteherszállítást az utolsó kilométerig” – mondta Steven De Bock, a Bridgestone EMIA személyabroncs üzletág (másodlagos piac és gyári első szerelés) alelnöke.

 

A hatékonyabb működés és a fenntarthatóság jegyében a Bridgestone folyamatosan fejleszti K+F (Kutatás és Fejlesztés) folyamatait. A Bridgestone Duravis Van-t ezért a Bridgestone úttörő, virtuális abroncsfejlesztési technológiájával is fejlesztették, ami lehetővé teszi a gumiabroncs digitális változatának létrehozását és tesztelését. Mindez segít a mérnököknek megjósolni, hogy a gumiabroncs hogyan fog teljesíteni a különböző körülmények között, még a prototípusok fizikai legyártása előtt. A fejlesztési fázis ezért 38 százalékos nyersanyag- és CO2-kibocsátás-megtakarítást eredményezett, miközben 20 000 kilométert és 4,2 tonna CO2-t takarított meg a szabadtéri tesztelés során.****

 

Az innovációk mind részei a Bridgestone azon elképzelésének, hogy fenntartható megoldásokat kínáló vállalatként értéket nyújtson az ügyfelek és a társadalom számára. A Bridgestone Duravis Van jelentős előnyöket kínál az energia, a hatékonyság, az ökológia, a könnyedség és gazdaságosság terén. Összhangban a Bridgestone E8 kötelezettségvállalásával, amely világosan meghatározza azokat az értékeket, amelyeket a vállalat nyolc fókuszterületen ígér a társadalom, az ügyfelek és a jövő generációi számára.

 

Az európai K+F központban kifejlesztett Bridgestone Duravis Van gumiabroncs 2023 januárjától 26 méretben lesz elérhető.

 

__________________

* A TÜV SÜD által a Bridgestone felkérésére 2022. júliusában és augusztusában VW Caravelle 2.0 TDI-vel, 205/65 R16C Duravis Van méretű gumiabronccsal végzett tesztek, összehasonlítva az azonos szegmensben lévő fő versenytársak teljesítményével: Michelin Agilis 3, Continental VanContact Ultra, Goodyear Ultragrip Cargo2. TÜV SÜD-jelentés száma [713262236]. Futásteljesítmény minősítés: BRIDGESTONE Duravis Van (100%), MICHELIN Agilis 3 (96,7%), CONTINENTAL VanContact Ultra (93,3%), GOODYEAR EfficientGrip Cargo2 (64,4%).

** A TÜV SÜD által a Bridgestone felkérésére 2022. júliusa és szeptembere között az ATP Papenburg (D) létesítményében a VW Caravelle és Mercedes-Benz Sprinter gumiabroncsokkal végzett tesztek során a 205/65 R16C méretű Duravis Van gumiabroncsokkal végzett vizsgálatok, összehasonlítva az azonos szegmensben lévő fő versenytársak teljesítményével: Continental VanContact Ultra, Goodyear Ultragrip Cargo2, Michelin Agilis 3, Pirelli Carrier. TÜV SÜD-jelentés száma [713262224]. Nedves fékezés [Féktávolság [m] 80 km/h-ról-20 km/h-ra] minősítés: BRIDGESTONE Duravis Van (100%), GOODYEAR EfficientGrip Cargo2 (99,9%), PIRELLI Carrier (98,5%), CONTINENTAL VanContact Ultra (97%), MICHELIN Agilis 3 (95,3%). Száraz fékezés [Féktávolság [m] 100 km/h-ról 0 km/h-ra] minősítés: BRIDGESTONE Duravis Van (100%), GOODYEAR EfficientGrip Cargo2 (98,7%), CONTINENTAL VanContact Ultra (98,1%), PIRELLI Carrier (97,4%), MICHELIN Agilis 3 (96,3%). 

*** A Duravis Van és a Duravis R660 (205/65 R16C referenciaméret) közötti belső összehasonlítás alapján.

**** A Volkswagen Caravelle bejelentett CO2-kibocsátása alapján (205/65R16C fejlesztési méret): 198 g/km