A Sony kibővíti a szórakozás lehetőségeit

forrás: Prím Online, 2023. január 5. 11:20

A Sony kiállít a nevadai Las Vegasban megrendezett CES 2023 konferencián, amely bemutatót január 5-én, csütörtöktől (PST) online is figyelemmel lehet követni.

Kenichiro Yoshida, a Sony Group Corporation elnöke és elnök-vezérigazgatója lépett színpadra a Sony sajtótájékoztatóján, amelyet szerdán, január 4-én tartottak a kiállítás nyilvános megnyitója előtt. Elmondta, hogy a Kando (érzelem) alkotókkal való együttműködés elengedhetetlen a Sony azon céljának előmozdításához, hogy "a kreativitás és a technológia erejével érzelmekkel töltse meg a világot".

 

Azt is hangsúlyozta, hogy a szórakoztatás lényege az idő és a tér "élő" megosztása, valamint a Sony alkotó- és interakciós technológiája támogatni fogja a virtuális világot az élethű élményekkel, miközben izgalmas módon összekapcsolja azokat a fizikai világgal.

 

A filmek, a játékok, a zene, a sport és a mobilitás világából érkező előadók sokasága is csatlakozott hozzá, hogy megvitassák, milyen lehetőségek rejlenek a technológia révén a szórakoztatás hatókörének bővítésében.

 

A Sony sajtótájékoztatója a CES 2023-on itt tekinthető meg: https://www.youtube.com/watch?v=UVMcjxW68Bc

 

Az előadók

 

 

Bemutatásra kerülő főbb termékek és technológiák

 

A kiállítás "Moving People Forward" (Az emberek előremozdítása) témája alatt a Sony azon törekvéseire összpontosít, hogy megmozgassa az emberek szívét és kibővítse a szórakozás lehetőségeit a metaverzumhoz, a mobilitáshoz és más területekhez kapcsolódó különböző technológiák és kezdeményezések, valamint az alkotókkal való együttműködés révén.

 

Környezetvédelmi kezdeményezésként a standok egyes paneljei "Original Blended Material"-ból, a Sony által kifejlesztett papíranyagból készültek. Az Original Blended Material egy olyan környezettudatos papíranyag, amely bambuszból, cukornádból és újrahasznosított papírból készül, és amelynek eredetét pontosan meghatározzák. Emellett a hulladékanyagok csökkentése érdekében a Sony a más rendezvényeken használt függönyök és a bérelt anyagok újrafelhasználásával igyekszik csökkenteni a környezeti terhelést.

 

A Sony stand fénypontjai a 2023-as CES-en:

 

Az alkotók előremozdítása

STAR SPHERE

A STAR SPHERE egy olyan projekt, amelynek célja, hogy közelebb hozza a világűrt az emberekhez, és felfedezze az "űrperspektívákat", hogy segítségével lehetőséget biztosítson a globális környezetről és a társadalmi kérdésekről való gondolkodásra. 2023. január 3-án indult útjára az "EYE" nevű, távirányítható nano műhold, ami olyan kamerával rendelkezik, amely képes az űrből fényképezni. A Sony kiállítja a "Space Shooting Lab"-ot is, egy kísérleti szimulátort, amely a STAR SPHERE által a jövőben tervezett, űrből történő élményfotózáshoz szükséges "teret" biztosítja, valamint egy Sony kamerával felszerelt nano műhold makettjét.

 

 

Technológia alkotóknak

A Sony a gyártási tevékenységek széles skáláját támogatja, hogy közelebb kerüljön a különböző közösségekhez, a legjobb alkotókhoz és a jövő alkotóihoz. Ezen a standon kiemelkedő képgyártási megoldásokat mutatnak be, köztük olyan digitális mozifilmes kamerákat, mint a VENICE 2, a full-frame tükör nélküli Alpha sorozatú kamerákat, a VLOGCAM sorozatot, a professzionális Airpeak drónt, az Xperia okostelefonokat és a Creators' Cloudot, a felhőalapú médiatermelési platformot. Emellett a Sony mikrofonok és fejhallgatók által kiváló minőségű hangtartalom-előállítást kínál majd a profik és az általános alkotók számára. 

 

 

 

Virtuális és fizikai lehetőségek bővülése

Virtuális rajongói elkötelezettség

A Sony az angol Premier League labdarúgó klubbal, a Manchester City-vel közösen készít egy PoC (proof of concept) projektet, amelynek célja az online szurkolói közösségek és az elkötelezettség következő generációjának megvalósítása a fizikai és virtuális elemek kombinálásával. Ennek célja, hogy izgalomba hozza, illetve még inkább elkötelezetté tegye az új és a meglévő sportrajongókat. A standon a látogatók úgy tapasztalhatják meg a metaverzum tartalmakat a virtuális térben reprodukálva, mintha az Etihad Stadionban, a Manchester City otthonában lennének. A szurkolók kifejezhetik érzéseiket és a csapat iránti szenvedélyüket azzal, hogy okostelefonjukon létrehozhatják saját, testreszabható avatárjukat, és a jövőben világszerte több millió szurkolóval léphetnek kapcsolatba, emellett pedig különböző szolgáltatásokhoz is hozzáférhetnek az elkötelezettség növelése érdekében.

 

Az élő sportadatokból létrehozott új sportrajongói élmények

Ez a kiállítás az új, adatvezérelt sportrajongói élményekkel kapcsolatos kezdeményezéseket mutatja be, végigvezetve a látogatókat a sportadatokon, a pályán történő adatrögzítéstől kezdve a virtuális tartalom valós idejű létrehozásán át a különböző platformokon történő rajongói felajánlásáig. A Hawk-Eye Innovations ("Hawk-Eye"), a Beyond Sports és a Pulselive – mind a Sony csoport vállalatai – számos technológiája igazolja a Sony sportüzletágainak azon képességét, hogy forradalmasítsák a szurkolók felé az adatok rögzítésének, vizualizálásának, átadásának és interaktív élőszereplővé tételének módját.

 

 

 

Hordozható volumetrikus rögzítés

Ez a kiállítás egy olyan új rendszer prototípusát mutatja be, amely bárhol képes emberek, tárgyak és terek animált 3D rekonstrukcióinak rögzítésére és terjesztésére alacsony késleltetéssel. A rendszer mindössze hét érzékelőt igényel, ami lehetővé teszi, hogy bárhol gyorsan fel lehessen állítani, így kielégítve az élő 3D videómegosztás iránti igényt. A standon a látogatók élvezhetik a Manchester City játékosainak és a közönségnek a 3D metaverzum térben megjelenített 360 fokos nézetét, tableteken és a Sony Spatial Reality Display-eken keresztül.

 

Térbeli valóság megjelenítése: új prototípus nagy, 27 hüvelykes képernyővel

A Sony bemutatja a Spatial Reality Display (SR Display) 27 hüvelykes prototípusát, amely a valós világot 3D-s térbeli képekkel reprodukálja. A nagyobb képernyőformátum lehetővé teszi az életnagyságú tárgyak megjelenítését, így az orvosi képek és a terméktervek valósághűbben reprodukálhatók. A standon az SR Display a különböző területeken alkalmazható 3D-s számítógépes grafikai tartalmak, például a VR-ben (virtuális valóságban) és az AR-ben (kiterjesztett valóságban) használt pontfelhő-adatok, valamint az építészet és a számítógéppel támogatott tervezés (CAD) virtuális térben történő bemutatására szolgál. Emellett újfajta szórakozási lehetőségként a Hawk-Eye élő sportadatokkal és virtuális karakterekkel létrehozott, több nézetet tartalmazó videók is megjeleníthetők az SR Display kijelzőn.

 

 

 

Previzualizáció a “mocopi” által

A previzualizációs technológiát a Sony "mocopi" mobil mozgásrögzítő rendszerének segítségével mutatják be, amely lehetővé teszi az alkotók számára, hogy a gyártás előtti szakaszban a VFX**-szerkesztéssel ellenőrizzék kameramunkájukat és a karakterek pozícióját. A megtekintő monitoron egy CG-modell látható, amely valós időben szinkronizálódik a "mocopi" eszközt viselő előadó modell mozgásával. Ez a technológia hozzájárul a gyártási munkafolyamatok racionalizálásához, lehetővé téve az alkotók számára, hogy már korai szakaszban szimulálják a gyártást, javítva ezzel munkájuk minőségét.

 

PlayStationVR2 és PlayStation5

A Sony bemutatja a PlayStationVR2-t (PS VR2), a PlayStation5 (PS5) következő generációs virtuális valóság headsetjét, amely soha nem látott, magával ragadó játékélményt nyújt. A PS VR2 rendelkezik több kulcsfontosságú funkcióval, amelyek a PS VR2 Sense technológiával valósulnak meg, mint például a headset visszajelzése, a szemkövetés, a 3D Audio és az adaptív triggerek, valamint a PS VR2 Sense Controller haptikus visszajelzése. Válogatott PS VR2 és PS5 játékok kipróbálhatók, valamint a standon bemutatásra kerülnek PS5 kiegészítők is.

 

Fejlődő mobilitási élmény

Sony Honda Mobility

A Sony Honda Mobility egy új prototípus járművet mutat be, amelynek célja, hogy "Mozgassa az embereket, az innovációra való törekvésen keresztül, változatos inspirációkkal".

 

______________

*A Sony sajtótájékoztatójának közvetítése és a Sony standjait bemutató videók a "Sony Square" online platformon keresztül lesznek elérhetők. URL: https://square.sony.com/ces2023/

*Vizuális effektek: az a folyamat a film- és videókészítésben, amikor a képeket az élőszereplős forgatáson kívül hozzák létre vagy manipulálják.