A budapesti sittszállítás egyszerűbb, mint gondolnánk

forrás: Prím Online, 2023. január 1. 13:11

A konténerrendelés egy igazán népszerű megoldás, ha építkezésen, felújításon, bontáson vagy lomtalanításon keletkezett hulladékról van szó. Az előbbiekben említett négy művelet során rengeteg szemét elszállításáról kell gondoskodni, így egy gyors, hatékony és valamilyen szinten rugalmas szolgáltatásra van szükség, ez a sittszállítás.

Mi kerülhet a konténerbe sittszállítás során?

 

Az egyik legnagyobb kérdés a konténerrendelés esetén, hogy mi az, amit bele lehet rakni a konténerbe? Minden építkezés, felújítás és bontás más, nincs két ugyanolyan feladat, a lomtalanításról már nem is beszélve, mivel az minden ember, cég esetében különbözik. Ezért sem meglepetés az, hogy a konténerekbe sem lehet mindent belerakni, de nem kell aggódni, a hulladék döntő többségét el lehet szállítani ezzel a módszerrel, csupán pár kritikus elemre kell odafigyelni.

 
 

Ami minden esetben belekerülhet a konténerbe, az a felújítások, bontások és építkezések során keletkező építőanyag, malter, kisebb betondarabok, hulladék, bontott tégla, nyílászárók keretei, építőanyagok csomagolása és az egyéb építkezésből származó hulladék.

 

Mindemellett érdemes még kiemelni, hogy legyen szó bármilyen lakó- vagy nem lakóingatlan, épület, ház, tároló vagy csarnok bontásáról, azt a cégek bizonylat ellenében tudják kezelni, elszállítani és minden esetben egyedi ár is tartozik a szolgáltatáshoz.

 

Mi az, amit normál esetben nem lehet elszállítani?

 

A sittes konténerbe viszont nem lehet mindent belerakni, szerencsére a lista nem túl hosszú, de érdemes megjegyezni rendelés előtt: pala, palatető, kátránypapír, festék, autógumi, olaj, hígító, egyéb vegyi anyagok és vegyszerek, olajjal szennyezett rongyok és textíliák, tv, akkumulátor és híradástechnikai eszközök semmilyen körülmények között nem kerülhetnek bele a konténerbe alapesetben.

 

Szerencsére néhány cég tud ezek elszállításában is segíteni, viszont mindenképpen jelezzük előre, ha ezek közül legalább egy is megtalálható az elszállításra váró hulladékban. 

 

A rendelés folyamata nagyon egyszerű, de nagy figyelmet igényel

 

Maga a konténerrendelés nem egy bonyolult művelet, csupán négy információt kell átadnunk a telefonos egyeztetés során. Viszont ha ezek közül bármelyik információ is téves vagy nem kellően pontos, akkor könnyen kellemetlenségek érhetnek minket, és ezzel az egész sittszállítás minőségét leronthatjuk, vagy akár meg is akadályozhatjuk azt.

 

Az első és legfontosabb, hogy mondjuk el a hulladék pontos összetételét. Nyugodtan nézzük át előtte a szállítható és nem szállítható tárgyak, törmelékek listáját. Ha pedig a “tiltólistáról” is vannak elemeink, akkor nyugodtan kérjünk segítséget. A második a konténer mérete, amit nem szabad félvállról venni: ha túl kicsi lesz, akkor könnyen megnövekedhetnek a költségek és a szállításra szánt idő, így inkább kérjünk nagyobbat, mint amekkorára elsőre gondolunk.

 

Végül pedig adjuk meg a szállítás helyét és idejét, utána pedig már csak várakoznunk kell a konténer érkezésére.