IAB - növekvő méretű online reklámok

FeriMesz , 2001. február 26. 23:39
Az Internet Advertising Bureau február 26-án közzétette az internetes reklámozás új szabványait. Az új szabványok a mostani bannereknél nagyobb területű reklámokat is megengednek. Az új szabványok nem kötelezőek, de jelentősen megkönnyíthetik a reklámozók és a reklámhordozók közötti megegyezést.
A méretekkel kapcsolatos döntésben többek között a következő cégek vettek részt: America Online, CNet Networks, DoubleClick, Excite@Home, MSN, New York Times Digital, Phase2Media, Snowball, Terra Lycos, Yahoo és a Walt Disney Internet csoport.

Az új reklámformátumok:

ˇ 120 x 600 Skyscraper (Wolkenkratzer) ˇ

ˇ 160 x 600 Wide Skyscraper (großer Wolkenkratzer) ˇ

ˇ 180 x 150 Rectangle (Rechteck) ˇ

ˇ 300 x 250 Medium Rectangle (mittleres Rechteck) ˇ

ˇ 336 x 280 Large Rectangle (großes Rechteck) ˇ

ˇ 240 x 400 Vertical Rectangle (vertikales Rechteck) ˇ

ˇ 250 x 250 Square Pop-up (quadratisches Pop-up) ˇ

120 x 600 Skyscraper (felhőkarcoló)

160 x 600 Wide Skyscraper (széles felhőkarcoló)

180 x 150 Rectangle (téglalap)

300 x 250 Medium Rectangle (közepes téglalap)

336 x 280 Large Rectangle (nagy téglalap)

240 x 400 Vertical Rectangle (függőleges téglalap)

250 x 250 Square Pop-up (négyzet alakú előugró ablak)

Az új formátumú reklámok természetesen most sem foglalhatnak akármekkora helyet: a Skyscraper esetében 15 kilobájt, az összes többi típus esetében 20 kilobájt a mérethatár.