Internetes látogatottság - az élmezőny egyre távolodik

Vén Márton Vén Márton, 2001. február 27. 17:58
Bár januárban visszaesett az internetezők száma, a legnagyobb oldalak mégis átlagban 20 százalékkal növelték látogatottságukat, ezzel egyre inkább távolodnak az élbolyból kimaradt oldalaktól.
A Jupiter Media Metrix tanulmánya szerint önmagát gerjesztő folyamatról van szó. Az internetezők a néhány legismertebb oldalt látogatják, mert ott van a legtöbb és legjobb szolgáltatás. Az így egyre magasabb látogatottsággal bíró oldalak egyre több hirdetési felületet tudnak értékesíteni, egyre többet képesek a fejlesztésre költeni, így valóban ott van a legtöbb és legjobb szolgáltatás.

A decemberhez képest januárban 2 százalékkal esett vissza az internetezők száma az Egyesült Államokban. Ennek ellenére a húsz legnagyobb oldal látogatottsága átlagban 20 százalékkal nőtt.

A Yahoo 13 milliárd(!) oldalletöltéssel állhat a dobogó legfelső fokára. A szám még úgy is megdöbbentő, hogy az oldalletöltésnek csak töredéke a valódi látogatók száma.

Januárban dobogós még a MSN, a Microsoft portálja 9,9 milliárd oldalletöltéssel, harmadik az eBay aukciós oldal 3,4 milliárd letöltéssel.

A korábbi forgalomhoz képest a legnagyobb növekedést az állásközvetítő oldalak érték el, átlagosan közel 50 százalékos forgalomnövekedéssel az új évezred első hónapjában. A tanulmány elemzői szerint ebben fontos szerepet játszott, hogy a dotcom cégek a legnagyobb leépítéseket múlt év végére és idén januárra időzítették, így körülbelül 50 000 ember maradt munka nélkül, akik most az internetes álláskereső oldalakon próbálnak szerencsét. Ez a hirtelen munkahelyhiány jól jött néhány álláskereső web oldalnak. Közülük a legnagyobb, a Monster.com 614 millió oldalletöltéssel a tizenharmadik leglátogatottabb site lett Amerikában, maga mögé utasítva a Lycos portált, vagy a CNN online változatát.