Mire van szükség egy adminisztratív munkára történő sikeres jelentkezéshez?

forrás: Prím Online, 2023. május 1. 21:44

Akár személyügyi asszisztensről, adminisztrátorról, pályázatíróról vagy egyéb adminisztratív munkakörről van szó, egy biztos: az ezeket a pozíciókat betöltő személyek lényegében úgy funkcionálnak, mint az ipari zsír, ami elengedhetetlen egy nagyobb eszköz fogaskerekeinek kenéséhez.

Ezért is van az, mert az adminisztratív szakemberek iránti igény szinte minden iparágra kiterjed az iskoláktól kezdve a kórházakon át a kormányzati szervekig. Elég csak megnézni a https://gyongyosallas.hu/allasok/adminisztracio-irodai-munka oldalt, ahol kapásból majdnem 100 hirdetés található.

 
 

De mivel ezekre a hirdetésekre a cégek általában több száz önéletrajzot kapnak, így ha szeretnénk növelni az esélyeinket arra, hogy behívjanak egy személyes interjúra, vagy megkapjuk a kiszemelt pozíciót, fontos, hogy olyan kísérőlevelet állítsunk össze, amelyben kiemeljük az állás szempontjából legrelevánsabb képesítéseinket.

 

Hogyan álljunk ennek neki?

 

Nos, az első és legfontosabb, hogy a levél hivatalos stílusban íródjon, és ne legyen hosszabb egy A4-es oldalnál. Ami pedig a szövegezését illeti, fontos, hogy mellőzzük az idegen és töltelékszavakat, valamint a terjedelmes körmondatokat, a tagadást és a feltételes módot.

 

A HR-esek figyelmét csakis egy egyedi, frappáns irománnyal tudjuk felkelteni, amelyben őket magukat is érdemes személy szerint megszólítani, amelyhez ugyan egy kis kutatómunka szükségeltetik, de garantált, hogy ezzel nagy hatással leszünk rájuk.

 

Végül, amire még mindenképpen szeretnénk felhívni a figyelmet, az az, hogy ügyeljünk a megfelelő helyesírásra és a levél formájával kapcsolatos követelmények betartására. 

 

Kiemelendő készségek

 

A szerep jellege és a napi személyes interakció mértéke alapján az adminisztratív szakembereknek képesnek kell lenniük világosan kommunikálni szóban és írásban egyaránt, vagyis, ha erős interperszonális készségekkel rendelkezünk, akkor azt mindenképpen érdemes kiemelni.

 

De ezen túlmenően szükség lesz még szervezési készségre, számítógépes kompetenciákra, valamint az önálló és a szervezetben más munkavállalókkal együtt történő munkavégzés képességére is. Hiszen, mint ahogy fentebb is írtuk már, az ezt a pozíciót betöltő személyek biztosítják az olajozott együttműködést a különböző részlegek és csoportok között a cégben.

 

Amivel pedig még ezt a felsorolás kiegészítenénk, az az időgazdálkodás, valamint a többféle feladatra történő koncentráció és a projektek rangsorolásának képessége. Ha ezek bármelyike igaz ránk, akkor azt mindenképpen tüntessük fel a kísérőlevelünkben!

 

Inspirálódjunk az interneten megtalálható sablonokból!

 

Ha nem igazán tudjuk, hogy mit írjunk, akkor érdemes inspirálódni kicsit az interneten. Számos olyan oldal létezik ugyanis már, ahol személyre és szakmákra szabott kísérőlevél minták közül válogathatunk.

 

De ezt mindenképpen csak ötletmerítés céljából tegyük meg, és ne másoljuk le ezeknek a mintáknak a szövegét szóról szóra!