Mit kell ellenőrizni a Facebook-hirdetésen?

forrás: Prím Online, 2023. november 1. 14:12

A Facebook-hirdetések beállítására elegendő időt kell szánni. Cikkünkben összegyűjtöttük, hogy pontosan mit kell ellenőrizni az indítás előtt.

Ha az itt leírtak ellenőrzése megtörtént, akkor nincs más hátra, mint a folyamatos tesztelés és a beállítások finomhangolása. Ha erre nincs idő, akkor érdemes felkeresni egy Facebook marketing ügynökséget.
 

 

Kampánycél és célközönség

 

Első lépésként azt kell ellenőrizni, hogy a kampánycél megfelelő-e. Például abban az esetben, ha a weboldalra szeretnénk embereket terelni, forgalom és konverziós kampányt kell választani, ha pedig minél több videómegtekintés a cél, akkor a videómegtekintés mellett kell dönteni.

 

A célközönséget is ellenőrizni kell, érdemes többféle érdeklődési kört, földrajzi helyet és korosztályt tesztelni. Javasolt sokat tesztelni, hiszen így lehet megtalálni a tökéletes célközönséget, és így olcsóbban lehet konverziót elérni.

 

Elhelyezés, költségkeret

 

Az elhelyezésnek is fontos szerepe van, azt kell választani, ami a legjobban megfelel a hirdetési célnak. Az elhelyezési helyeket is érdemes tesztelni. A Facebook kattintásra és vásárlásra a legjobb, míg elérésre inkább az Instagram. 

 

A költségkeret beállítása is fontos. A kezdeti időszakban mindenképpen alacsonyabb költségkerettel érdemes indulni, akkor célszerű azt emelni, ha jól teljesít a hirdetés.

 

Hirdetés – vizuálisan és szövegesen is a tökéletességre kell törekedni

 

A kampány eredményességéhez természetesen a hirdetésben használt szöveg, kép és videó is hozzájárul. Érdemes több változatot tesztelni, olyan hirdetéseket kell készíteni, amelyek megragadják az emberek figyelmét. A vizuális tartalom esetében fontos, hogy a kép figyelemfelkeltő legyen, a képi és a színvilág összhangban legyen a landing oldal megjelenésével, valamint különbözzön a versenytársak hirdetéseitől.

 

Továbbá azt is ellenőrizni kell, hogy a kreatív összhangban van-e a kiválasztott elhelyezési lehetőség méreteivel, illetve vannak-e benne hangulatjelek, amelyekkel könnyebben emészthetővé válik a szöveg.

 

A hirdetés szövegénél fontos, hogy egyszerű legyen a megfogalmazás, a vásárló pontosan tudja, hogy mi az ajánlat, és mit kell tennie. Természetesen elengedhetetlen, hogy a célközönséget szólítsa meg, és hatással legyen az érzelmekre. Továbbá fontos, hogy a vásárlóról kell írni és nem a cégről, illetve többször ellenőrizni kell a publikálás előtt, hogy ne legyen gond a helyesírással, a tagolással és az olvashatósággal. Arra is figyelni kell, hogy a hirdetés összhangban legyen a Facebook szabályzatával és a landing oldal ígéretével is. Végül pedig azt kell ellenőrizni, hogy egyértelmű-e a CTA, vagyis a cselekvésre való felhívás. A cikkben leírtak ellenőrzésével elkerülhető, hogy hibás hirdetés induljon el. A felsoroltak áttekintésére és az esetleges javításokra mindenképpen érdemes időt szánni, hogy a várt eredmény ne maradjon el.