Tinédzser tanácsadó az Ericssonnál?

Kollár Csaba, 2001. március 29. 19:42
Annak ellenére, hogy a fogyasztók egyre több beleszólást követelnek az általuk is használt termékek fejlesztésébe, viszonylag kevesen mernének szemtől szembe nyilatkozni, esetleg kritizálni egy céget, vagy annak produktumait.
Két évvel ezelőtt a 12 éves Andrea Ringblom apjával elment az egyik szokásos Ericsson-részvényesi találkozóra. Mint megannyi svédnek, nekik is volt némi tulajdonrészük a cégben, így jogosultak arra, hogy részt vegyenek a menedzsmenttalálkozón, ahol megismerkedhettek az Ericsson világos telekommunikációs jövőjével.

Nem meglepő, hogy a lány hamar elunta beszélgetést, majd megragadta a mikrofont, amikor elérkezett a részvényesek kérdezési ideje. Andrea megjegyezte, hogy a cégnek jobban kellene összpontosítania a designra, mivel a konkurencia – értsd a Nokia – sokkal jobb. Magától értetődő, hogy a menedzsment nem tulajdonított nagy figyelmet a lány megjegyzésének, ugyanakkor az megfigyelhető, hogy az elmúlt két évben az Ericsson telefonjainak formája, külső megjelenése nagymértékben fejlődött, és már nincs akkora kontraszt a Nokia telefonjaival összevetve.

Elképzelhető, hogy az Ericsonnak is követnie kellene az izraeli Valis céget, amely munkát adott a tizenéveseknek, akik tanácsadóként tevékenykednek a készülékek fejlesztésében. Elemzők jónak ítélik meg a Valis politikáját, mivel sokszor a célcsoport véleménye jobbá teszi a termékfejlesztést, mint az íróasztal előtt alkotott tervek. Az Ericsson új designvezetése a jövőben feltehetőleg felül fogja vizsgálni a mostani elzárkózó álláspontot.