Belső gondok az AOL Time Warnernál

Kiss Ádám Zoltán Kiss Ádám Zoltán , 2001. április 3. 21:51
Az AOL Time Warner alkalmazottai az elbocsátások második hullámára készülnek, és a vállalathoz közeli források szerint a középvezetők között is nő a feszültség.
A vállalat hivatalosan híresztelésnek nevezte az elbocsátásokról szóló híreket, de a személyi állomány feszült, és bizonytalan saját jövőjét illetően. A piaci elemzők úgy látják, hogy a vállalat mindenképpen meg szeretne felelni saját profit-előrejelzéseinek, így a gyenge reklámbevételeket csak költségcsökkentéssel, és munkaerő-leépítéssel tudják egyensúlyba hozni.

Bár a cég szóvivője tagadta, hogy a két korábbi vállalat menedzsmentje ellenséges szemmel nézi egymást, a közelgő leépítések fényében érthető a feszültség. A korábbi America Online, és a Time Warner középvezetői a jelek szerint egyáltalán nem képesek a korábban beharangozott „csapatmunka és bajtársiasság” szellemében együttdolgozni, ráadásul a januári megállapodások alapján 2400 alkalmazott függő státuszban maradt a vállalatnál a fúzió után, így érthető az idegesség.

A gondok alapja az egész online reklámvilágot érintő visszaesés. Az AOL-ról korábban azt tartották, hogy védettebb helyzetben van, mivel vannak stabil, állandó előfizetői bevételei, de a pénzügyi elemzők már most kérdésesnek érzik a cég 2001-re betervezett 11 milliárd dolláros bevételi terveit.