Profitot hoznak a színek

Kerekes Pál, 2001. május 10. 11:39
Ha színes számlákat küldenek ki partnereiknek a vállalkozások, azokat 44%-kal nagyobb arányban egyenlítik ki azonnal a partnerek, mint az ugyan olyan összegű fekete-fehér kontókat - idézte Papp Zoltán ügyvezető igazgató nemzetközi felmérések állításait. Ez a profitot hozó pszichés hatás volt az egyik fő témája annak a sajtótájékoztatónak, amelyet ma délelőtt, a legrangosabb magyar művészképző felsőoktatási intézményben tartottak - nem véletlenül.
A Magyar Képzőművészeti Egyetem és a Minolta Magyarország Kft. ugyanis hosszú távú együttműködést határozott el annak érdekében, hogy a művészi kreativitás beépülhessen a jövő technológiai fejlesztéseibe, ezeken keresztül formálja a mindennapi munkakultúrát, s viszont, hogy a művészet mindennapjaiban természetes elemként legyen jelen a csúcstechnológia. E kétirányú folyamat mindig, minden korban létezett spontán módon is, a Minolta azonban szeretné ezt tudatos közreműködésével nyilvánvalóvá és gyorsabbá tenni.

Ezért - felismerve a sokszorosítás és a színes megjelenítés környezetformáló felelősségét - a Minolta Magyarország pályázatot írt ki a Magyar Képzőművészeti Egyetem grafikus hallgatói számára. A téma is a Minolta által képviselt környezettudatos piaci magatartáshoz kapcsolódik, hiszen a pályázat címe: "Környezetbarát színek".

Molnár Kálmán rektor-helyettes kifejtette: ma már az egyetem hallgatói nemcsak az ecsettel és ceruzával bánnak jól, jól kezelik a digitális technikákat is. A folyamatos lépéstartáshoz azonban szükségük van a legújabb fejlesztéseket piacra dobó cégek segítségére is. Ezért fogadják örömmel a Minolta szponzorálását, s reméli, az együttműködés folyamatos lesz.

Papp Zoltán ügyvezető igazgató végül beszámolt a Minolta első negyedéves kereskedelmi adatairól. A forgalom az első három hónapban ötven százalékkal haladta meg az előző év ugyanezen időszakát, ezen belül a lézernyomtatók eladása nyolcvan százalékos növekedést mutat.