Európai segítség az amerikai mobilpiacnak

Zsigó József, 2001. június 10. 17:30
Richard Branson, az angol Virgin Group milliárdos vezetője a Sprint Corp. együttműködésével 1 milliárd dolláros üzleti vállalkozásba kezd az USA mobilpiacán.
Európai mércével mérve az amerikai piac viszonylag fejletlen: míg az öreg kontinensen az emberek 70 százaléka, Amerikában alig 40 százaléka rendelkezik mobiltelefonnal. A jelentős kedvezményeket adó Virgin Airline tulajdonosának, Bransonnak sikerült becsalogatni a fiatalságot lemezboltjaiba is, sőt rávette őket, igyanak inkább Virgin Colát a Pepsi és a Coke helyett. PR-stratégiában tehát nincs hiány. Legutóbb a Deutsche Telekommal kötött együttműködési szerződést.

Az amerikai piac meghódítása azonban keményebb diónak ígérkezik. Hat mobilszolgáltatóval kell megküzdenie, így első lépésként az amerikaiak által kedvelt Best Buy Co.-val kötött megállapodást. A diszkontáruházak CD-lemezeket, mobiltelefonokat és a Virgin szolgáltatásait kínálják majd, később pedig mindazt, amit az európai V-Shopokban kapni lehet. Branson sikeresen működteti ausztrál mobilrészlegét, és bízik abban, hogy a minőségért Amerikában sem sajnálják majd a pénzt.

A Reuters szerint 1,5 millió előfizető esetén már rentábilis lehet az új cég, ezt a számot pedig viszonylag könnyen el lehet érni egy hiánypótló, interoperábilis szolgáltatás megteremtésével.