Az OTP is a Marketline elektronikus piactér működtetői között

, 2001. június 20. 08:27
Új befektetővel egészült ki az első magyarországi internet alapú vállalatközi elektronikus piactér. Az OTP Bank 8 százalékos részesedéssel csatlakozott a Marketline Részvénytársaságot alapítóként jegyző tulajdonosokhoz, az Axelero Internethez (a Matáv csoport tagja), az Accenture-höz, a Compaq-hoz és az SAP-hoz.
A legnagyobb hazai kereskedelmi bank eddig is élen járt a legkorszerűbb elektronikus pénzügyi szolgáltatások, az internetes bankhasználat magyarországi elterjesztésében. A hitelintézet internetes vállalatközi kapcsolatokban való aktív jelenléte még hatékonyabbá teheti az elektronikus üzleti kapcsolatokat.

Wolf László, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese ígéretes befektetést, komoly üzleti lehetőséget lát az elektronikus kereskedelmi platform köré szerveződő vállalkozások együttműködésében. A megfogalmazott szándék szerint a hitelintézet elektronikus banki szolgáltatásaival támogatja a korszerű, költségtakarékos vállalatközi kapcsolatokat. A bank a befektetéssel aktív jelenlétre törekszik a virtuális piactér működtetésében.

Az első internet alapú vállalatközi elektronikus piactér www.marketline.hu címen kezdte meg működését az év elején. A piactér szolgáltatásának előnye, hogy vevők és beszállítók közvetlen kapcsolatba léphetnek egymással. Ezáltal a beszerzési árak jelentősen csökkennek, nő a piaci verseny, szélesedik a kínálat. A vállalatok közötti kereskedelem egyszerűsödik és automatizálttá válik.

A vevők naprakész információkhoz juthatnak a beszállítói árakról, aktuális ajánlatokról, valamint a szállító és szolgáltató vállalatok elérhetőségeiről. Az eladók főképpen új piacok, partnerek meghódítását, termékeik és szolgáltatásaik hatékony értékesítését érhetik el az elektronikus kereskedelemmel.

Az elmúlt hetek eseményei közül három sikeres aukció külön is kiemelhető. Az elektronikus piactér rendszerében először a Westel, majd a Citibank, később az Axelero licitáltatott meghívott beszállítókat. Az aukciókon való részvétellel minden esetben a jelenlegi, hagyományos módszerekkel elért legjobb árakhoz képest átlagosan 10%-ot meghaladó megtakarítást érhettek el a vállalkozások.