Opodo: online hadüzenet az utazási irodák felé?

FeriMesz , 2001. június 27. 07:11
Kilenc vezető európai légitársaság, a versenytársi viszonyokat figyelmen kívül hagyva, arra törekszik, hogy három éven belül közösen fogja uralni az európai internetes utazási piacot.
A társaságok június 26-án Londonban mutatták be Opodo nevű közös vállalatukat, amelynél 2001 telétől már lehet jegyeket foglalni. Az 54 éves Giovanni Bisignani, az Alitalia korábbi vezetője elmondta: "2004-ig Európa első számú utazási portáljaként nyereségesek szeretnénk lenni."

Az Opodo 2002 folyamán felépíti az összes európai országra kiterjedő hálózatát, országonként külön honlappal. Az Opodóban részt vevő cégek: Aer Lingus, Air France, Alitalia, Austrian Airlines, British Airways, Finnair, Iberia, KLM és a Lufthansa.

Az Opodo arra számít, hogy az európai internetes utazási üzletben megforduló pénz az idei 6,2 milliárd euróról 2005-re 41 milliárd euróra növekszik. Az új internetes utazási iroda az Amadeus helyfoglalási rendszer alapján fog működni, 480 légitársaság járataira ad majd el jegyeket. 54 ezer hotellel és 23 500 autókölcsönző állomással áll majd kapcsolatban a cég, szintén foglalások céljából. Az Opodo londoni vezetősége a kilenc légitársaságtól függetlenül fog működni. A befektetett pénzekről nem nyilatkoztak az alapítók.

A Lufthansa német légitársaság Opodo-projektvezetője, Yvonne Ziegler elmondta, hogy cége főleg a "nem márkahű ügyfelek" kiszolgálását tekinti a közös vállalkozás törekvésének. A remények szerint a Lufthansa által működtetett "Info-Flyway" portálon leadott napi 1000 jegyfoglalás hamarosan megkétszereződik. Az Opodo azonban egyáltalán nem kíván hadat üzenni az utazási irodáknak. "A Lufthansa követi az aktuális trendet. Végeredményben továbbra is az ügyfél kezében van a döntés. A legtöbb utazási iroda is rendelkezik online képviselettel."

Az Opodo által közzétett piackutatási eredmények alapján Németországban arra számítanak, hogy az online jegyfoglalások aránya 2005-re a mostani 2,7 százalékról 10,8 százalékra növekszik.

Az európai légitársaságok 2000 augusztusában már bejelentették, hogy internetes jegyárusítás céljából együtt kívánnak működni. Az Opodo neve az "opportunity to do" (lehetőség arra, hogy valamit tegyünk) angol szavak összeolvadásából keletkezett. A cég versenyképességre törekszik az olcsóbb piacon is. Arra számítanak, hogy a hagyományosnál 25 százalékkal alacsonyabb repülőjegy-terjesztési költségek merülnek fel az együttműködés során. A megtakarított pénz nagyrészt az ügyfelek számára jelent majd előnyt. Mind a kilenc légitársaság tulajdonosként gondoskodik majd róla, hogy folyamatosan legyenek a kínálatban olcsó utak.