A Grundig első félévi forgalma

MTI Sajtóadatbank, 2001. július 11. 08:41
A nehéz pénzügyi helyzetben lévő német Grundig szórakoztató-elektronikai vállalat forgalma 10 százalékkal 1,1 milliárd márkára esett vissza az idei év első felében. Ennek oka a szokásos vásárlói tartózkodás a nemzetközi elektronikai kiállítás, az IFA előtt - vélte Anton Kathrein, a Grundig többségi tulajdonosa kedden Nürnbergben.
Az elmúlt évben a nürnbergi központú vállalat 2,84 milliárd márka forgalmat bonyolított le, 75 millió márka működési veszteség mellett. A cég erőteljesebb külföldi irányvétellel, valamint negyven új és drágább termékkel akar ismét nyereségessé válni. E termékekből az elsők karácsony előtt, novemberben a piacra kerülnek. A Grundig saját fejlesztésű újdonságaival akar a gyenge ágazati konjunktúrán túllépni, mindettől azonban az idén még nem várható nyereséges működés.

Kulcsterületén, a színes televízió-gyártásban a Grundig az interntettel való kombinációra helyezi a hangsúlyt. A Grundig az idén 2,5-2,6 millió készüléket tervez eladni. Az olcsó árfekvésű televíziókat, amelyekből legutóbb 700 ezret adott el, a jövőben már nem saját üzemében fogja gyártani. A bécsi üzem kapacitása, ahová a gyártást Nürnbergből helyezi át, évi 1,5 millió készülék.

Elemzők szerint a Grundig segítségére lehet egy stratégiai partner, amely 49 százalékkal részesedhet a konszernben. A rosenheimi Kathrein antennagyártó közölte: kész részesedését 51 százalékra csökkenteni a jelenlegi 89 százalékról.