Közép-Európa - felfutás előtt áll az elektronikus kereskedelem

MTI Sajtóadatbank, 2001. július 12. 12:10
A közép-európai elektronikus kereskedelem összértéke az idén eléri a 650 millió dollárt a tavalyi 100 millió után - derül ki az IDC információtechnológiai piackutató cég szerdán közzétett előrejelzéséből.
Az összes internetes vásárlásból a javak és szolgáltatások rendelése kétharmadot tesz ki, az üzleti rendelések egyötödöt és a fogyasztói vásárlások 100 millió dollárt. A közép-európai internet-előfizetők jelenlegi 8 százalékos aránya a lakosságon belül 2005-ig közel megháromszorozódik, 23 százalékra. A viszonylag alacsony arány azt mutatja, hogy akik otthon is megengedhetnék a hozzáférést, általában munkahelyükön használják a világhálót, s otthon már nem állítják be ezt külön.

Bár a régióban Csehország vezet az internethasználók számát tekintve otthon és a munkahelyen egyaránt, a csekély iskolai hozzáférési lehetőségek miatt a csehek - a lengyelekkel egy szinten - mégis Magyarország mögött állnak a teljes internet-ellátottság tekintetében.

A tanulmány szerzője, Scott Moore szerint Magyarország elsősége annak köszönhető, hogy néhány éve a kormány beindította a Sulinet programot, amelynek keretében az iskolákban lehetővé tették az internet-hozzáférést, s ma gyakorlatilag az összes középiskola rendelkezik ezzel.