A bőség zavara

Fekete Gizella, 2001. december 30. 13:48
Júniusi számunkban indítottuk el a CRM-mel (Customer Relationship Management), azaz a szó legtágabb értelmében vett ügyfélkezeléssel kapcsolatos, elsősorban gyakorlati ismereteket taglaló sorozatunkat. Mivel fiatal, ma még kínálati szakaszban lévő s így kevés tapasztalattal rendelkező "iparágról" van szó, a felhasználók bizalmatlansága, esetenként tájékozatlansága érthető. Összeállításunkkal ennek megváltoztatásához kívánunk segítséget nyújtani.
Előző lapszámunkban a mindennapi ügyfélkapcsolatot támogató operatív megoldások lehetőségeit, terjedésük korlátjait és a felhasználó "dilemmáját", elvárásait igyekeztünk összefoglalni – megszólaltatva a szállítókat, a tanácsadókat és magát a felhasználót is. Ezúttal a kevés hazai bevezetés ellenére összegyűlt projekttapasztalatokra, a bevezetések várható eredményeire, valamint a termékválasztás szempontjaira, jellemzőire koncentrálunk – kiegészítve termékinformációkat, illetve az operatív CRM-projektek előtt, alatt és után szolgáltatásokat kínáló cégek adatait tartalmazó táblázatokkal. Mint minden összeállításunknál, itt is igyekeztünk teljes képet adni. Vélhetően azonban néhány piaci szereplő így is kimaradt. Mégis reméljük, összeállításunkkal, ha kis mértékben is, de segíthetünk a bőség zavarával küzdő potenciális felhasználóknak.

A téma befejezéseként októberi számunkban az ügyfelek megszerzésén túl azok megtartását és ennek érdekében minél minőségibb és testre szabottabb kiszolgálását lehetővé tevő analitikus – vagy más szóval: dinamikus – ügyfélkapcsolat-kezelésben rejlő lehetőségeket ismertetjük. Megszólaltatjuk a forgalmazókat és a tanácsadókat, foglalkozunk magukkal a termékekkel és kiválasztásuk szempontjaival, s igyekszünk a projektek buktatóinak elkerülésére csakúgy, mint a várható nyereségre és az elkerülhető veszteségre megoldást kínálni.