BÉT: további fejlesztések a honlapon

MTI Sajtóadatbank, 2001. október 11. 09:43
A Budapesti Értéktőzsde a jövőben vonzóbbá kívánja tenni internetes oldalán a cégek számára befektetői információk közzétételét, többek között kereső programmal szeretnék segíteni a tájékozódást - mondta Szendrei Csaba, a BÉT kibocsátó és tagi főosztályának vezetője szerdán, sajtótájékoztatón, Budapesten.
Hozzátette: a BÉT befektetőinek háromnegyede külföldi, akik leggyorsabban a világhálón keresztül jutnak információhoz. A BÉT és az East-West Management Institute (EWMI) által szerdán szervezett programon a résztvevők tájékozódtak arról, hogy Angliában, Németországban és Lengyelországban milyen gyakorlatot folytatnak a kibocsátói hírek internetes közzétételében.

Szendrei Csaba az angolszász módszert tekinti a legkedvezőbbnek, mivel ott minden tőzsdei vállalatot érintő információ először a tőzsdére jut el, és innen kerül nyilvánosságra.

Rámutatott arra, hogy négy-öt éve még két nap volt a részvénypiacot befolyásoló információk közzétételére engedélyezett idő, ez később egy napra rövidült, az idén pedig már csak egy óra. A BÉT az utóbbi félévben fejlesztette ki internetes kommunikációs rendszerét, így valószínűleg a jövőben tovább gyorsul a nyilvánosságra hozatal.

Geoffrey Mazullo, az EWMI igazgatója elmondta: a konferencián bemutatták az EWMI által készített felmérést, amely a varsói tőzsdén jegyzett cégek internetes szereplését vizsgálja. Eszerint a varsói értéktőzsdén szereplő 216 vállalat közül 207-nek van saját weboldala, a tőzsdei cégek 79 százaléka feltette a világhálóra történetét, 37 százaléka a tulajdonosi szerkezetét, 61 százaléka a vezetőség nevét, sőt 23 százaléka a menedzsment tagjainak életrajzát is. Szendrei Csaba hozzátette: a BÉT is készít egy hasonló elemzést, amelyet körülbelül két hét múlva lesz hozzáférhető.

A sajtótájékoztatón elhangzott: az EWMI nonprofit szervezet, amely Közép-Európa nyolc országában végez tőzsdei elemzéseket és szervez konferenciákat.