A Westel nem ad ki részletes telefonszámlát az adóhivatalnak

forrás: Origo-Üzleti Negyed forrás: Origo-Üzleti Negyed, 2001. november 27. 21:02
Adatvédelmi és személyiségi jogi aggályokat vetne fel, ha a telefontársaságok az adóhivatal megkeresésére kiszolgáltatnák a vállalkozások által folytatott telefonbeszélgetésekről kiállított részletes számlát.
Korábban a Prim Online által is megírt, nagy port kavart APEH-bejelentés szerint a hivatalnak - az adózás rendjéről szóló törvény szerint - joga van a telefontársaságoktól részletes telefonszámlát kérni abban az esetben, ha felmerül, hogy a vállalkozás nem csak az üzleti célú hívások költségét számolja el.

A Népszava által megkérdezett szakértők szerint az említett törvény túlzottan általánosan fogalmaz ebben a kérdésben, nem határozza meg konkrétan, mely adatokról, mely adatkezelőktől kérhet információt az APEH -olvasható az Origo hasábjain.

Burillák Attila, az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal szóvivője a lapnak azt nyilatkozta, hogy az adóhivatal eddig még egyetlen esetben sem kért részletes híváslistát a szolgáltatóktól, pedig erre jogosult lenne. Adatvédelmi szakértők ezzel szemben úgy vélik, hogy a telefonszámlák esetében csak azt ellenőrizheti az APEH, hogy az elkönyvelt számlák valósak-e, azt viszont nem, hogy a vállalkozás milyen számokat hívott.

A lap információi szerint a Westel Mobil Távközlési Rt. normál adóhivatali ellenőrzés esetén nem ad részletező telefonszámlát a nyomozónak.

Az áfa-törvény szerint csak az adott társaság gazdasági tevékenységéhez részben vagy egészben kapcsolódó szolgáltatások és temékek árában felszámított forgalmi adót lehet levonni. Azt, hogy a kérdéses szolgáltatás a gazdasági tevékenységhez kapcsolódott-e, az adóhivatalnak kell bizonyítania.

(MTI-Népszava-Origo)