Várakozáson felüli online eladások decemberben

Tóth Kristóf, 2001. december 28. 09:02
Az online kereskedők számára meglehetősen bizonytalanul indult az idei karácsonyi szezon. Harry Potter, valamint a legújabb generációs játékkonzolok azonban gondoskodtak róla, hogy az online boltok eladásai jól alakuljanak.
A Yahoo például 86 százalékos növekedést ért el online eladásaival a Hálaadás és Karácsony ünnepek között eltelt időszakban a korábbi év azonos időszakához képest, a BizRate pedig 36 százalékos bevételnövekedéssel dicsekedhetett. Mint ahogy az várható volt, a különféle Harry Potteres árucikkek igen jól fogytak, de a játékkonzolok, és a hozzájuk készített játékszoftverek, digitális fényképezők, és laptop számítógépek szintén igen keresettek voltak. - Minden jól fogyott, amin a Harry Potter név fel volt tüntetve - mondta Bill Curry, az Amazon.com egyik szóvivője.

A BizRate szerint az online eladások értéke november 19. és december 25. között elérte a 6,4 milliárd dollárt, amelyből mintegy 54 millió dollár értékben Karácsony napján kelt el árucikk. Mindez éves szinten 26 százalékos növekedést jelent, amely az elemzők szerint valójában nem rossz, a megelőző év 100 százalékos növekedési mértékét azonban meg sem közelíti. A közelmúlt tanulmányaiból kiderült, hogy a felhasználók szeretnek online vásárolni. Az internetezők számának növekedése ezért az online boltok eladásit is növelte.

- Bizonyos dolgokért ki- és be kell szállnod az autóba vagy százszor, mire sikerül megkapnod - mondta Gina Accetta, aki a karácsonyi vásárlás 90 százalékát online intézte. - Az emberek állandóan kinevetnek. Amikor azonban arról panaszkodnak, hogy milyen fáradságos is volt a bevásárlás megmondom, hogy én csak kattintgattam.

A Jupiter Media Metrix jelentése szerint novemberben a legnépszerűbb weboldalak között az online áruházak oldalai is megtalálhatóak voltak. A piackutató cég szerint az Amazon.com és az eBay.com a hetedik és nyolcadik leggyakrabban látogatott weboldal volt a hónapban.