Ne tévézz, NeTVzz?!

Szalay Dániel, 2002. március 18. 20:17
Különleges kezdeményezéshez csatlakozott a Csillagjáró Iskolaalapítvány. 2002. március 18-24. között ne tévézz! - szólít fel a kampány, amely azért fontos, mert például egy átlagos amerikai gyermek 6 éves korára több időt tölt tv-nézéssel, mint amennyit a szüleivel való beszélgetéssel egész élete során összesen eltölt. A reklámkampány egyébként kissé félreérthető, hisz a "NeTVzz" felszólítás úgy is értelmezhető, hogy nettévézzünk...
A tv-készülék kikapcsolásával lehetőségünk nyílik a feledésbe merült értékek felkutatására, gondolkodásra, olvasásra, a szabadidő kreatív és hasznos eltöltésére - vallják a szervezők, akik ehhez hozzáteszik, hogy ezzel rengeteg időt nyerünk, melyet családunkra, szeretteinkre, barátainkra, a közösségre fordíthatunk. TV kikapcs… élet bekapcs.

A céljuk felhívni a 10-18 éves korosztályba tartozó gyerekek, fiatalok és szüleik figyelmét az olvasás, a sport, a művelődés, az ismeretszerzés és a szabadidő konstruktív eltöltésének fontosságára. A neTVzz hét rendezvényeivel alternatívát kívánnak biztosítani a szabadidő tartalmas eltöltésére vonatkozóan. "Nem a tévénézés ellen, hanem a felügyelt tévézés mellett törünk pálcát, és az értékes programok kiválasztására kívánjuk felhívni a figyelmet" - tudatja a www.neTVzz.hu. A kezdeményezés hazai fővédnöke az ifjúsági és sportminiszter Deutsch Tamás, védnöke Jankovics Marcell. A weblapon egyébként tényleg rengeteg olyan kulturális eseményre hívják fel a látogatók figyelmét, amelyeket a brazil, már-már szalagkopásig ismételt sorozatok "bámulása" helyett célszerű felkeresni.