PRessCenter: elindult az első magyarországi online PR központ

forrás: Prim Online forrás: Prim Online, 2002. május 8. 20:26
A Creative Consulting és a Projekt Informatika Kft. májusban tesztüzemben elindította a PRessCenter-t, az első magyarországi online PR központot. Az online PR központ informatikai rendszere lehetővé teszi a cégek és a PR ügynökségek számára, hogy híreik hatékonyságáról, az olvasók összetételéről ezentúl pontos visszajelzést kapjanak, az újságírók kezébe pedig felbecsülhetetlen értékű eszközt ad.
Az online PR központok közül talán a legismertebb a PRNewsWire (www.prnewswire.com). Ez, és a hasonló rendszerek néhány nagyon egyszerű elv alapján működnek. A cég - vagy az őt képviselő PR ügynökség - amelyik kommunikálni szeretne magáról, fizet a rendszer szolgáltatásaiért. Az online PR rendszerek üzemeltetői cserébe biztosítják számukra, hogy üzeneteik egy kereshető adatbázisba kerüljenek, valamint, hogy célzottan eljussanak az érintett újságírókhoz. Magyarországon már indult néhány hasonló kezdeményezés - például a “Hírvadász” - azonban ezek a rossz üzleti modell miatt hamarosan egy-egy "apróhirdetési" oldallá váltak.

A PRessCenter-ben csak az üzemeltetőkkel szerződött cégek, vagy azok képviselői helyezhetnek el hírt, díjazás ellenében. A PRessCenter adminisztrátorai a beérkező híreket folyamatosan szemlézik, és a hirdetési jellegű üzeneteket, valamint azok feladóit kizárják a rendszerből. A szolgáltatás két legnagyobb előnye a szerződött partnerek számára, hogy egyrészt lehetővé válik, hogy a PR üzenetek közvetlenül is eljussanak a nagyközönséghez és az újságírókhoz, másrészt ezentúl pontos visszajelzést kaphatnak kommunikációjuk hatékonyságáról, valamint az olvasótábor összetételéről.

A PRessCenter munkatársai által végzett piackutatás során egyértelműen kiderült, hogy az újságírók jó néven vennék, ha az egyes cégekről nem csak a cég honlapján, vagy a megszokott internetes keresők segítségével tudnának tájékozódni, hanem rendelkezésükre állna egy olyan kereshető adatbázis, ahol a cég sajtóközleményei időrendi sorrendben, illetve más, logikus paramétereknek megfelelően éjjel-nappal visszakereshetőek lennének. A PRessCenter segítségével az újságírók nem csak azonnal értesülhetnek az őket érintő közleményekről és hírekről, hanem azokhoz kapcsolódó képeket tölthetnek le, és visszajelzést adhatnak a cégeknek a rendszeren, vagy a megadott kontaktszemélyeken keresztül. Egy hónapon belül kialakításra kerül az a rendezvénynaptár is, amelynek segítségével a cégek közvetlenül elküldhetik meghívóikat a nagyközönség vagy az újságírók számára.

Az első magyarországi online PR központ májusban kezdte meg tesztüzemét, és végleges arculatát a felhasználói szokások függvényében a következő hónap során nyeri el. A PRessCenter szolgáltatásaival, elérhetőségével kapcsolatban érdeklődni lehet: www.presscenter.hu