KPMG - First Tuesday: üzletiterv-verseny kezdő vállalkozásoknak

forrás: Prim Online forrás: Prim Online, 2002. június 12. 11:33
A pályázat nyertese a Mobilpay Kft. Paybox nevű, mobiltelefont használó fizetési rendszere lett. A két éve működő cég jutalma, hogy üzleti tervének megvalósításához tízezer dollár értékű szolgáltatást vehet igénybe a verseny szponzorától, a KPMG-től.
„Hogyan szerzik meg a szükséges forrásokat a kezdő vállalkozások, hogy megvalósítsák álmaikat? A kezdő lépés az üzleti terv elkészítése, amely a lehetséges támogatók, befektetők számára a legfontosabb alapinformáció. A verseny meghirdetésével a First Tuesday és a KPMG ennek az első lépésnek a megtételében kívánt segíteni” – hangsúlyozta megnyitójában Steven Carlson, a First Tuesday budapesti irodájának vezetője.

A versenyre összesen tíz üzleti terv érkezett, közülük egy zsüri már előzőleg kiválasztotta a három legjobbat. A három finalistát a keddi záróünnepségen részletesen is bemutatták – a Paybox mellett az Ariadne, egy komplex logisztikai szoftvercsomag (Innosys Kft.), és a Textlab Kft. text mining, azaz intelligens szövegfeldolgozó szoftverének üzleti terve volt a befutó. A bírák között a szektor jeles vállalkozói, befektető cégeinek képviselői, valamint a KPMG tanácsadói szerepeltek, ám mellettük a közönség is szavazhatott a győztesre. Ez végül a háromfős, budapesti Mobilpay Kft. lett Paybox nevű mobilfizetési rendszerével, amelyet a következő években szeretnének bevezetni a régió országaiban. A megoldás már két éve sikeresen működik Németországban, Ausztriában, Spanyolországban, Svédországban és Nagy-Britanniában. Az ügyfelek száma csaknem egymillió és eddig egyetlen visszaélés sem történt a külön azonosító kódot alkalmazó rendszeren belül. A cég egyik vezetője, Dálnoki Ádám éppen ezt a nagyfokú biztonságot nevezte a Paybox komoly előnyének. Szerinte a cég elsősorban a technikai, IT-feladatok elvégzésében veszi igénybe a KPMG segítségét, de számítanak a tanácsadókra az adózási, a marketing és a pénzügyi stratégia kidolgozásában is.

„Egy jó ötlet még nem elég, az üzleti világban százszámra tűnnek el a kezdő vállalkozások, mert nem rendelkeznek átgondolt stratégiával, szisztematikus tervekkel. Kezdeményezésünkkel tudatosítani kívánjuk, hogy az üzleti terv elkészítése az egyik legjobb eszköz a megfelelő stratégiai gondolkodás kialakításában. Ezen túl szerettünk volna képet kapni a piac mai helyzetéről, valamint arról, hogy merre tart a szektor,, és milyen ötletekkel, megoldásokkal jelentkeznek a kezdő vállalkozások a dot.com válság után” – hangsúlyozta a rendezvény házigazdájaként Mark Bownas, a KPMG partnere.