Internet - felzárkóznak a nők

MTI Sajtóadatbank, 2002. szeptember 11. 07:04
Az internetes hozzáféréssel rendelkező nők száma majdnem megháromszorozódott az elmúlt négy év során, s napjainkra elérte a 790 ezret - közölte a Netsurvey Internetkutató Intézet.
Az elemzés szerint különösen a 15-29 éves nők felzárkózásának következtében válnak egyre kiegyensúlyozottabbá a nemek lehetőségei: míg ebben a korosztályban négy évvel ezelőtt a férfiak aránya még 30 százalékkal meghaladta a nőkét, addig mára ez a különbség eltűnt.

Az internetezést tekintve a férfiak és nők esetében a korcsoportok aránya a 15-29 évesek körében 38-38 százalékos, míg a 30-49 éveseknél 20-20 százalékos. Eltérés csak az 50 éveseknél is idősebbeknél tapasztalható, ahol a férfiak 8, a nőknek viszont csak 4 százaléka jut hozzá a web-hez.

A kutatás szerint az átlagos értékeket tekintve az eltérést az idősebb korosztályokban tapasztalható különbségek okozzák, hiszen Magyarországon összességében a férfiak 21 százaléka, míg a nők 18 százaléka rendelkezik internet-hozzáféréssel.

A kutatás szerint az internetet használó nők 79 százaléka rendelkezik mobiltelefonnal, 64 százaléka bankkártyával, 44 százalékának van életbiztosítása, s 43 százalékának van megtakarított pénze valamelyik pénzintézetben.

Az elemzésből kiderül, hogy a legtöbb nő az iskolában szokott internetezni, majd a saját otthon, munkahely és az egyéb helyek következnek. Ezt tükrözi az iskolai végzettség szerinti megoszlás is: az internetező nők háromnegyede ugyanis legfeljebb érettségivel rendelkezik, ami összefügg azzal, hogy a foglalkozás szerint kiemelkednek a tanulók, mivel szinte minden második internetet használó nő ebbe a csoportba tartozik. Őket követi a másik nagy csoport, a szellemi munkát végzőké. A lakóhely településtípusa szerinti felosztásban leginkább a budapestiekre és a megyeszékhelyeken élőkre jellemző az internetezés.

A nők egyharmada havonta egyszer-kétszer vagy ritkábban kapcsol a web-re, míg egynegyedük hetenként vagy hetente többször, míg egyötödük naponta internetezik. Az internetező nők 4 százaléka bonyolított már le online vásárlást, míg további 9 százalék tervezi ezt.

A kutatás megállapítja, hogy érdeklődési kör alapján kialakított felosztás szerint az internetező nők között elsöprő többségben vannak a könnyűzene kedvelői. Egyformán kétharmad körüli arány érdeklődik az egészséges táplálkozás, a kozmetika-testápolás, az utazási ajánlatok, a lakás-lakberendezés és a környezet-környezetvédelem iránt.