Donald kacsa és a többiek mobiltelefonon

Kollár Csaba, 2002. szeptember 21. 11:18
A Walt Disney két mobil multimédia-tartalommal kapcsolatos szerződést kötött amerikai szolgáltatókkal, aminek az értelmében a vállalat a mobiltulajdonosok számára játékokat, képernyővédőket, logókat, információkat és egyéb szórakozással kapcsolatos szolgáltatásokat tesz elérthetővé.
Az AT&T Wireless-szel történt megállapodás szerint három, egymástól elkülönített szolgáltatás érhető el az m-mode vezeték nélküli internetes szolgáltatást használók számára. A Disney Magic Kingdom színes grafikákat és játékokat kínál, míg a Disney Fun For Families a Disney TV-adásokról kínál hasznos információkat elsősorban a szülőknek. A harmadik szolgáltatás, a City Lounge pedig olyan hírekkel szolgál, amelyekből naprakész információkat szerezhetünk a filmekről és a moziműsorról. A Disney által (is) működtetett sporttévécsatorna, az ESPN szintén szolgáltat tartalmat az AT&T-telefontulajdonosok számára.

Az AT&T Wireless Mobile Multimedia Services elnökhelyettese, John Bunyan a megállapodásról így nyilatkozott: "Ügyfeleink mindig új és friss híreket keresnek, amelyekkel még inkább saját igényeik szerint alakíthatják ki mobiltelefonjuk tartalmi szolgáltatásait. Hiszünk benne, hogy ezek az új szolgáltatások nagyon népszerűek lesznek a Disney-rajongók körében, életkortól függetlenül."

Hasonló szerződést írt alá a Disney a Sprint PCS-vel is. E szerint a filmvállalat képernyővédőket, játékokat és csengőhangokat tesz elérhetővé a Sprint ügyfelei számára. A felhasználóknak 1-2 USD-t kell fizetniük a képernyővédők, a csengőhangok letöltéséért, míg a játékokért átlagban 3-4 USD-t.