Az NTT DoCoMo új szolgáltatása interaktív TV-hez, rádióhoz és weblapokhoz

Kollár Csaba, 2002. szeptember 25. 00:16
Az NTT DoCoMo ma jelentette be, hogy a vállalat hamarosan útjára indít egy új szolgáltatást DQUICK névvel. Ez a szolgáltatás lehetővé teszi, hogy a vállalat ügyfelei részt vegyenek interaktív televíziós és rádiós programokban, valamint egyszerű számkódokkal gyorsan böngésszék a különféle websiteokat.
Az október elsejével induló “interaktív program-szolgáltatás" legnagyobb előnye az - olvasható a DoCoMo közleményében - hogy interaktív részvételt biztosít élő kvízműsorokhoz és egyéb olyan programokhoz, amelyek a nézők gyors visszajelzésére számítanak. A szolgáltatás egyik lehetséges felhasználási területe, hogy miközben egy televízió-műsort nézünk, vagy egy rádióműsort hallgatunk, i-mode kompatibilis telefonunkkal elérhetjük a DQUICK site-ot (http://dquick.jp), és rajta keresztül aktív résztvevői lehetünk a műsornak, vagyis válaszolhatunk a kérdésekre, szavazhatunk, véleményt nyilváníthatunk, kérdéseket tehetünk fel.

A szolgáltatást elsősorban a szabadidős alkalmazásokra fejlesztették ki, de kiválóan megállja majd a helyét olyan területeken is, ahol a műsorszolgáltatók a nézőkről statisztikai, demográfiai adatokat (pl.: kor, nem, foglalkozás, állandó lakhely, stb.) szeretnének gyűjteni. Ezen adatok alapján ugyanis jobban és megalapozottabban tudják majd megalkotni marketingstratégiájukat.

A DQUICK szolgáltatás részeként a felhasználók igénybe vehetik a “D-kód Szolgáltatást2 is. A D-kóddal az i-mode-kompatíbilis telefon, a PC és a PDA tulajdonosok egy 3-10 számjegyből álló kód beütésével könnyedén elérhetik a weblapokat, ahelyett, hogy a komplikáltabb alfanumerikus URL-t használnák. A D-kód elterjedése - egyszerűsége miatt - a web-alapú marketingre is kedvezően hathat.