Prémiumszolgáltatások a Prímpostában

forrás: Prim Online forrás: Prim Online, 2002. október 1. 12:47
A Prímposta levelezőrendszer - megőrizve eddigi ingyenességét - az üzleti levelezők kedvéért néhány prémiumszolgáltatást vezet be, amelyek költségét az igénybe vevők egy egyszerű emelt díjas SMS-sel róhatják le.
Az október elsején elinduló egyik prémiumszolgáltatás a rendelkezésre álló tárhely megnövelése. Ingyenesen mindenkinek 7 megabyte áll rendelkezésre a szerveren, ezt lehet egyetlen 320 forintos (+áfa) SMS-sel cca. 10 Mbyte-tal (pontosan 10 000 kilobyte-tal) megnövelni az elküldés napjától számított hat hónapos időszakra. Természetesen, ha valakinek ez is kevés, több SMS-t is küldhet e tárgykörben, így akár 100 Mbyte-os tárhelyet is rezerválhat leveleinek, ennél többre azonban jelenleg nincs mód, az esetleges tizenegyedik. SMS-t a rendszer elraktározza a hat hónap utáni időszakra.

Sokan vannak, akiket az ingyenes szolgáltatás ellenértéke - a reklám - zavar, ezt egy 320 forintos SMS-sel 3 hónapra lehet kikapcsolni.

- Egy ingyenes szolgáltatáshoz fizetőt tenni sokak szemében még akkor sem szimpatikus, ha az ár havi szinten egy gombóc fagyi, egy villamosjegy, egy pohár üdítő ára...- kommentálta a bejelentést Szutor Ferenc, a Prím Média online igazgatója. - Azonban hozzáteszem: egyetlen meglévő szolgáltatást sem veszünk el, sőt, az ingyeneseket is bővítjük, például a magyar, angol, német, román, szlovák, cseh, francia, lengyel kezelői felület és helyesírás-ellenőrzés rövidesen kiegészül a spanyol, eszperantó, olasz és norvég nyelvekkel, előbb utóbb minden európai nyelvvel. Csak azokat a többlet-értékeket tesszük fizetőssé, amelyek a Prímnek is költséget jelentenek, vagy a bevételt csökkentik. Ha az üzleti levelezőknek szánt első két fizetős szolgáltatás beválik, akkor rövidesen e téren is jelennek meg újak. Néhány hét múlva indul a vírusellenőrzés megrendelésének lehetősége, s vele egyidejűleg egy nagyon korszerű szempontrendszer szerinti osztályozás után - kérésre - megjelöljük (és így szűrhetővé tesszük) a spam-gyanús vagyis feltehetően kéretlen leveleket. A későbbiekben tervezzük a saját domainhez rendelt postafiókokat, illetve belső üzeneteket lehetővé tévő kommunikációs rendszerszolgáltatásokat. Ha igény mutatkozik rá, akkor hasonló formában természetesen az érkező e-mailekhez kapcsolódó SMS-értesítésre is elő lehet majd fizetni, ezt azonban jelenleg üzletileg - a leendő felhasználók szempontjából - nem látjuk kifizetődőnek, hiszen erre a Westelnél ingyen, a Pannonnál pedig egy alacsony havi díjazásért most is bárkinek van módja, míg a Prímnek - amely nem mobilszolgáltató - már egy-két tucat levélértesítésért is kiszámlázzák az említett 320 forintot a mobilosok...

A Prím úgynevezett ASP (alkalmazásszolgáltatás) formában másoknak is biztosítja a levelezőszervert, így elképzelhető, hogy ezek a prémiumszolgáltatások rövidesen megjelennek az Estmail, a Habmail, a Magyar Nemzet vagy akár az Index levelezőrendszerében, amelyek - sok továbbihoz hasonlóan - valamennyien a Prímposta motorjára épülnek.

A Prímposta új szolgáltatásairól, az előfizetés módjáról, a levelezők használat közben értesülhetnek, a bejelentkezési oldalon, a beérkezett levelek oldalán találnak linket az eligazodáshoz..

Bővebb Információ: Szutor Ferenc, fszutor@prim.hu, 248-3230