Zenealkalmazások elérhető közelségben?

Kollár Csaba, 2002. november 19. 19:40
A Nokia és a Vodafone is azon számtalan vállalat közé tartozik, amelyik komoly erőforrásokat mozgósít, hogy a mobiltelefonokon elérhető zenealkalmazásokat fejlesszen, vagy vegyen részt a fejlesztésekben.
A Musical nevet viselő szolgáltatás összegyűjti a felhasználó kívánsága és kedvenc stílusa szerinti zeneszámokat, videoklipeket, közleményeket, kritikákat, majd ezeket 2.5G és 3G mobilkörnyezetben teszi elérhetővé.

Egy másik fejlesztési irányt a Musicindie képvisel, amelyik az Association of Independent Music (Független Zeneszövetség) és a digitális médiamenedzsmenttel foglalkozó vállalat, a Dig "új-média" tagja. A személyre szabható tulajdonságok, a hírek, a helyi rendezvényekről és fesztiválokról szóló beszámolók, valamint a kedvezményes vásárlás lehetősége szerepelnek a tervek között. A mobilközösséget erősítendő az azonos zenei ízlésű emberek csoportokat, baráti társaságokat alkothatnak, egymásnak elküldve kedvenc számaikat, videoklipjeiket.

A harmadik nagy csapatot, közel 10 vállalattal (hálózati szolgáltatók, technológiai szállítók, kutatóintézetek, zenei szállítók), egy, két évvel ezelőtt aláírt projektmegállapodás kapcsolja össze, a háttérben az EC eContent programjának támogatását élvezve.

Elemzők rámutatnak arra, hogy a fejlesztések a legújabb technológiák felvonultatása mellett komoly gondot is jelentenek, mivel azok gyakran nem kompatibilisek egymással. Ezért nyilatkozott úgy Gordon Rintoul a Musicindie üzleti fejlesztésekért felelős vezetője, hogy "amit mi igazán akarunk, az az, hogy megértsük a mobilpiacot, és hogy pontosan tudjuk, mit vár el tőlünk a fogyasztó. Az lenne az ideális, ha a megannyi vállalat együtt dolgozna a helyes megoldáson, mert különben a fejlesztésnek az egymással inkompatibilis szabványok és technológiai elképzelések gátat szabnak."