34%-kal bővült az amerikai e-kereskedelem

Kiss Ádám Zoltán Kiss Ádám Zoltán, 2002. december 9. 22:14
Az USA interneten végrehajtott vásárlásainak száma a harmadik negyedévben, tehát még az ünnepi időszak előtt elérte a 11 milliárd dollárt, ez 34 százalékkal több, mint az elmúlt év azonos időszakának eredménye.
A szakértők szerint azonban ez még korántsem az év legmagasabb eredménye, hiszen a vásárlói szokások kezdenek megváltozni. Érdekes módon az online kereskedelem számára most kapóra jön a szektor nehéz indulása, mivel a sok cég helyett kevés, ám annál szélesebb palettán elhelyezkedő termékeket kínáló vállalkozás maradt meg, mint például az Amazon vagy az eBay. Ez azt jelenti, hogy a gyermekes családok szívesebben vásárolnak interneten keresztül, hiszen nem kell megküzdeniük a karácsonyi forgalommal, és nem kell több oldalt felkeresni, ha teljesen eltérő jellegű termékeket szeretnének vásárolni. Az elemzők szerint a nagy online kereskedelmi cégek gyakorlatilag ugyanazt az utat járták be, saját területükön kiépítették vevőkörüket, majd folyamatos árukínálat-bővítésbe kezdtek, és mára szinte nyíltan a nagy bevásárlóközpontok üzletpolitikáját másolják. A nehéz kezdetek ellenére ez a modell működni látszik, az Amazon és az eBay havi látogatottsága együtt túllépi a 40 millió felhasználót.