Erős fogyasztói elektronikai, gyenge PC-eladások

Kiss Ádám Zoltán Kiss Ádám Zoltán, 2002. december 10. 21:04
Az USA-ban kiemelten fontos hálaadási időszak hetében a digitális kamerák és az LCD kijelzők értékesítései vitték el a pálmát a fogyasztói elektronika területén, a kéziszámítógépek és PC-k eladásai azonban nem hozták a várt formát.
Az NPD Techworld felmérései szerint a vásárlók pénztárcái a jelentős leértékeléseket ígérő akciókra nyíltak meg, így a kérdéses november 24-től november 30-ig tartó héten 17,7 százalékkal nőttek az eladások, túlhaladva az 500 millió dolláros határt, és jelentősen jobban teljesítve 2001 azonos időszakánál, amikor a korábbi hetek forgalmához képest a növekedés csak 7,6 százalék volt. Az általános felmérés adatai azt mutatják, hogy a fogyasztók inkább a látványos előrelépést mutató befektetésekhez vonzódnak, vagyis pénzüket szívesen költik új kijelzőre, videokamerára, házimozirendszerre vagy egyéb otthoni szórakoztatóelektronikai eszközre. A technológiai terület egyértelműen megőrizte, sőt kissé javította helyzetét az ünnepi bevásárlások során, ám a PC önmagában már nem bizonyul elég vonzerőnek, a folyamatos fejlődés leginkább gondot és a régi doboz helyett újabb dobozt jelent a családban, az órajel-növekedés már nem készteti vásárlásra az átlagfelhasználót.