Alig fejlődött idén a hazai internetes piac

forrás: Prim Online forrás: Prim Online, 2002. december 18. 17:01
Klenovszki János, az NRC Piackutató Kft. vezetője szerint idén alig fejlődött a hazai internetes piac.
Az internetpenetráció és ezáltal a kínált szolgáltatások száma és színvonala nem növekedett megfelelő mértékben, továbbá a hazai cégek online hirdetésekre elköltött összege sem emelkedett számottevően, pedig az online hirdetési piac kezd beérni, véli a kutató. Ennek legfőbb jele, hogy az internetes tartalomszolgáltatók és különböző interaktív szolgáltatásokat nyújtó honlapok egyre újabb és hatékonyabb online hirdetési formákat és módszereket kínálnak. Ehhez nyújt segítséget a hirdetők számára a már második éve sikeres és népszerű VLR (Visitor Lifestyles Research) online életstílus kutatássorozat. A 70 hazai vezető honlapot magában foglaló kutatásból pontosan kiderül többek között a magyar internetezők demográfiai összetétele, életstílusa, vásárlási és médiahasználati szokása, online reklámokkal kapcsolatos hozzáállása, amiből hiteles, a médiatervezést segítő adatok nyerhetők ki.

"A 2002-es év tapasztalata alapján szerintem nem nehéz belátni, hogy szükség volt egy úgymond kijózanodó időszakra, arra, hogy az internetes cégek is a tényleges piaci viszonyokat vegyék figyelembe saját stratégiai fejlesztéseik során" - mondta Klenovszki János. "Tény, hogy ez nem kedvezett az online kutatásokkal foglalkozó cégeknek, véleményem és saját tapasztalatom alapján azonban mégis azt állítom, hogy akik maradtak az internetes technológiai piacon mindenképpen csak nyertek ezzel az évvel."

Az internetes kutató jelezte, 2003-ban újra elkészül Magyarország legnagyobb online életstílus kutatása, a "VLR 2003", amely megbízható és hiteles adatokkal segíti a hazai hirdetők és médiatervezők munkáját. A húsz hazai médiaügynökség segítségével összeállított kérdőív nemcsak összehasonlíthatóvá teszi a kutatásban részt vevő honlapok látogatóinak demográfiai összetételét, de választ ad arra is, hogy milyen reklámozási technikák a leghatékonyabbak egy adott internetes célcsoport eléréshez, milyen egyéb médiumot használnak a látogatók, valamint, a vizsgált honlapok hol helyezkednek látogatói összetételük alapján a hazai internetes médiamátrixban.