Beszállás mobiljeggyel

Kollár Csaba, 2003. január 17. 10:43
A mobiljegyek és a különböző m-commerce szolgáltatások piaca jelentős fejlődést fog mutatni azt követően, hogy Finnországban a Helsinki City Transport Company elindított egy olyan új szolgáltatást, amivel mobiltelefonon keresztül is lehet vonatjegyet venni.
A vállalat szóvivője, Jarmo Riikonen elmondta, hogy "már a kísérleti üzem alatt is gyorsan elértük az egymilliomodik SMS-jegyet. Fejlesztésünkkel az utasok a hagyományos papíralapú jegyekhez hasonlóan teljes jogot szereznek arra, hogy igénybe vegyék a metrót és a vonatot."

A rendszert úgy alakították ki, hogy lehetővé tegye, hogy a felhasználók egy SMS-t küldjenek egy szervernek, ami néhány perccel később egyfelől megerősíti a rendelést, másfelől "virtuálisan eladja" a jegyet. A Mobile Ticket szolgáltatás alapja a gyorsaságban és a nagyon könnyű kezelhetőségben rejlik. A szolgáltatás másik előnye, hogy nem kell sorban állni azért, hogy jegyet vegyünk, és az sem fordulhat elő, hogy mikor már majdnem sorra kerülnénk, az utolsó jegyet előttünk vegyék meg.

A finn hirdetési újság, a Markkinointi ja Mainonta értesülései szerint az ország egyik legjelentősebb mobilfejlesztésekre szakosodott vállalata, a Plusdial - melynek szintén része volt a Helsinki City Transport Company nevezett fejlesztésében - bejelentette, hogy több európai közlekedési vállalattal is tárgyalt az esetleges fejlesztésekről.