Mennyire népszerűek a kamerás mobiltelefonok?

Kollár Csaba, 2003. február 12. 21:50
A számos európai piacon elindított multimédiás üzenetküldő szolgáltatások következtében nagyon megnőtt a kereslet a kamerával egybeépített mobiltelefonok iránt; 61%-kal megnövelte 2002 negyedik negyedévében a kamerás mobiltelefonok értékesítését.
A Strategy Analytics piackutató és -elemző cég szerint a tavalyi év három utolsó hónapjában világszerte mintegy 8,6 millió kamerával egybeépített mobiltelefont adtak el (az előző negyedévben 5,2 milliót értékesítettek).

A kamerás mobiltelefonok a világ mobilkészülék-eladásához 4%-kal járultak hozzá 2002-ben, ebben az évben viszont ez az arány már el fogja érni az előrejelzések szerint a 9%-ot.

Jóllehet, az olyan multimédiás szolgáltatások és alkalmazások indítása, mint a Vodafone Live! és az Orange SPV elősegíti kamerás mobiltelefonok elterjedését, mégis az európai régióban mindössze 13%-ot tesz ki az ilyen készülékek eladása a többi készülékkel szemben.

Európával ellentétben az ázsiai régióban 1-2 éven belül 80% körül lehet a mobiltelefonok összeladásában a kamerával ellátott változat, különösen Dél-Koreában és Japánban.

Az egyik legrosszabb statisztika a kelet-európai régiót és az USA-t jellemzi, ahol mindössze 2,3%-ot tesz ki az értékesítésben a kamerás mobiltelefon.