Megalakult a Magyar Internet Audit Tanács

, 1999. augusztus 16. 11:53
Ma délelőtt sajtótájékoztató keretében bejelentették, hogy a magyarországi online marketingkommunikáció megalapozásában, fejlődésének elősegítésében érintett vezető cégek és szervezetek létrehozták a Magyar Internet Audit Tanácsot (MIAT).
A reklámipar hármas tagozódása (hirdetők, reklámügynökségek, médiumok és szakmai szervezetek) szerint létrejött, független és nonprofit alapon működő egyeztetőtanács küldetése, hogy az internetreklám elterjedéséhez elengedhetetlen látogatottság-ellenőrzési (audit) szabványokat lefektesse, és a szolgáltatás bevezetését a Matesz, a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség keretein belül kezdeményezze.

A fentiek érdekében a MIAT fő célkitűzése a fejlett online marketingkommunikációs iparral rendelkező országok legjobb gyakorlatainak felkutatása, a hazai speciális igények feltérképezése és a reklámszakma érintett szereplői közötti egyeztetés által a legmegfelelőbb magyar internetlátogatottság auditrendszerének kifejlesztése és működtetése. További célkitűzés az internetlátogatottság auditálásának folyamatos fejlesztése, esetleges további, az online reklámozást elősegítő kutatások kezdeményezése.

A MIAT alapítói: Bank Austria Creditanstalt Hungary Rt.; Compaq Computer Magyarország Kft.; IBM Magyarországi Kft.; Informatikai Vállalkozások Szövetsége; Magyar Reklámszövetség internettagozata; Magyarországi Reklámügynökségek Szövetsége; Matesz; Media Storm Rt.