Elektronikus kormányzat - Magyarország sereghajtó

MTI Sajtóadatbank, 2003. március 21. 10:52
A Taylor Nelson Sofres piackutató cég 28 országra kiterjedő felmérése szerint miközben az internetet átlagosan a lakosság 42 százaléka, ezen belül az elektronikus kormányzati szolgáltatásokat 30 százalék használja, addig a sereghajtó Magyarországon ez a két arány 13 százalék, illetve 3 százalék.
Szkurka János, a Sun Microsystems Magyarország marketingigazgatója csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón a Government Online 2002 kutatásra hivatkozva elmondta: az e-kormányzat szolgáltatásainak igénybe vétele minden országban arányos az internet elterjedtségével.

A e-kormányzat használata Svédországban a legelterjedtebb, ahol a felnőtt lakosság 57 százalék intézi weben a hivatalos ügyeit.

Szkurka János közölte: ahhoz, hogy Magyarország javítson pozícióin, jelentős erőfeszítésekre van szükség, mivel a fejlett országokban az internetes kormányzati szolgáltatások már a kormányzati, turisztikai és választási portálokon túl kiterjednek a földnyilvántartásra és a kincstári feladatok digitalizálására is.

A marketingigazgató szerint Magyarországon is érdemes lenne központi elektronikus oktatási (e-learning) szolgáltatásokat bevezetni, amelynek része lehetne az e-közoktatás is.

Szkurka János az eseményen elmondta, hogy az Informatikai és Hírközlési Minisztérium szóbeli felkérésére a Sun magyar leányvállalata kidolgozza azt, hogy miért lenne érdemes csatlakoznia Magyarországnak a több mint száz taggal működő Liberty Allaince-hoz. A szervezet célja az, hogy világszerte olyan azonosítási szabványt dolgozzanak ki, amely segítségével az interneten keresztüli szolgáltatások mindenki számára teljes biztonsággal vehetők igénybe.

A marketingigazgató kifejtette: a megfelelő biztonsági rendszernek egyebek mellett támogatnia kell a személyazonosság-hitelesítést, valamint az intelligens kártyák használatát.

Hozzátette: a Sun, más cégekkel közös fejlesztés révén, már rendelkezik olyan személyazonosítási és biztonsági megoldásokkal, amelyek segítségével az interneten keresztüli ügyintézés teljesen kockázatmentessé vált például az egészségügy, a bankvilág és az e-kormányzat területén.