Till Attila műsorvezető

Ferenczi Anita, 2003. április 7. 19:45
"Képzőművészeti iskolákba jártam, majd a Képzőművészeti Egyetemen szereztem diplomát, intermédia szakon. Ebből kiderülhet, hogy elsősorban a művészetek érdekelnek, főként a szépművészet. Szabadidőmben szívesen nézegetek albumokat, kiállításra járok, vagy kieszelek valami meghökkentőt" - vallja magáról Till Attila, akit a legtöbben az egyik hazai kereskedelmi tévécsatorna valóságshow-jának műsorvezetőjeként ismernek. Kevesen tudják a harmincegy éves tévés személyiségről, hogy ő vezeti a nemrég Purlitzer-díjat elnyert Propaganda című kulturális magazinműsort is, és ugyancsak ő az, aki a SuperGroup (www.supergroup.hu) elnevezésű képzőművészeti csapat tagjaként becsomagolta az Erzsébet hidat, majd részt vett az EU-csatlakozást népszerűsítő pontonhíd ötletének kieszelésében és megvalósításában.
Business Online: - Mióta, milyen gyakran és milyen célra használja az internetet?

Till Attila: - 1998 óta szinte minden este internetezek, bár most a későig tartó tévés szereplés miatt nem töltöm otthon az estéimet. Ettől függetlenül mindig elolvasom az e-maileket, és nézelődöm a világhálón, amikor csak ráérek. Főként az Indexet (www.index.hu) szoktam olvasni, az a kezdőlapom is.

B. O.: - Milyen oldalakat kedvel a legjobban?

T. A.: - Az előbb említett hírportált szeretem a legjobban. Megszokásból is ezt látogatom a legszívesebben. Munkámból kifolyólag viszont elég gyakran nézem meg a Tv2 valóságshow-jának weboldalát (www.bigbrother.vnet.hu).

B. O.: - Mit gondol, alkalmas-e az internet komolyabb kulturális feladatok betöltésére, vagy csak populáris tartalmat, információkat szolgáltat?

T. A.: - Az internet az információs társadalom alapjának tekinthető. Már most meghatározó kulturális tényező, amely paradigmaváltást hozott a világban azzal, hogy egészen új kultúrát teremtett. Az interneten megjelenő tartalmak alkalmasak a kultúra és a művészet közvetítésére. Már maga a honlapkészítés is egy új képzőművészeti ágnak tekinthető.

B. O.: - Az internet mint médium átveheti-e valaha a televízió vezető szerepét?

T. A.: - Azt gondolom, hogy a televízió hegemóniáját egyáltalán nem veszélyezteti az internet. Az viszont biztos, hogy mindkét médium érdekelt egymás jellegzetességeinek, lehetőségeinek felhasználásában. A Big Brother-projektben például ötvöződik a televíziós és az internetes kommunikáció. Később valószínűleg az internet olvad majd be a könnyebben kezelhető televízióba, és minden háztartásban lesz egy nagy képernyő, amelyhez speciális szórakoztatóegység csatlakozik. Egy doboz, amelyben van játék a gyerekeknek, filmarchívum a mozizáshoz és internet, amelyhez csak egy billentyűzet szükségeltetik.

B. O.: - Műsoraiban gyakran propagálja az online társkeresést, chatelést. Valóban hisz ezekben a módszerekben?

T. A.: - Igen. Már csak azért is, mert az egyik barátom egy chatoldalon keresztül ismerte meg jelenlegi feleségét!

B. O.: - Gyermekeit hány éves korukban ismertetné meg a világhálóval? Mikor engedné meg, hogy a Big Brother honlapját látogassák?

T. A.: - Minél hamarabb. A gyerekek egyébként is mindig okosabbak a szüleiknél. Nem tiltanék nekik semmit, hiszen biztosan megtalálnák maguknak azt, ami érdekli őket.