Szövetséget kötött az Electronic Arts, és az nVidia

Tóth Kristóf, 2003. április 12. 07:04
A grafikus processzorokat fejlesztő nVidia csütörtöki bejelentése szerint a társaság szövetséget kötött a piacvezető játékfejlesztőként ismert Electronic Arts-cal, amely a jövőben népszerűsíteni fogja a társaság termékeit. A lépés komoly csapást jelenthet az nVidia elsőszámú riválisának, a kanadai központú ATI Technologies-nek.
A megállapodás szerint az Electronic Arts (EA) fejlesztői nVidia alapú rendszereket fognak alkalmazni a játékszoftverek kifejlesztéséhez, és a kiadó játékai maximálisan ki fogják használni az nVidia grafikus chipekben rejlő speciális képességeket. Az EA játékok dobozain emellett egy "nVidia: Amivel játszani kell" felirat is olvasható lesz a jövőben.

"Az nVidia nagyteljesítményű grafikus processzorainak alkalmazása jelentős segítséget jelent számunkra játékaink grafikai megjelenésének és teljesítményének folyamatos javításában, illetve a színvonalas játékok készítésében" - mondta Scott Cronce, az EA technikai igazgatója.

Kathleen Maher, a Jon Peddie Research piackutató cég elemzője úgy véli, a lépésnek csak korlátozott gyakorlati haszna lesz. Maher szerint az nVidia, és a rivális ATI az utóbbi időben egymástól eltérő megoldásokat dolgozott ki, és a társaságok most megpróbálják maguk mellé állítani a játékfejlesztőket.

Az Electronic Arts várhatóan azonban nem fog olyan nVidia specifikus megoldásokat alkalmazni, amelyek megakadályoznák az ATI alapú grafikus kártyák felhasználóit a játék futtatásában. Mint Maher hangsúlyozta, a játékkiadók célja az, hogy a játékszoftvert minél több játékos megvegye, illetve használhassa. Az ATI pedig igen jelentős részesedéssel rendelkezik a grafikus processzorok piacán.

A mostani lépés inkább egyfajta pszichológiai csapás lehet az nVidia részéről, amelynek legújabb grafikus megoldásai jelentős késéssel, és a várakozásoktól némileg elmaradó teljesítménnyel láttak napvilágot.