Németországban a Google a leglátogatottabb oldal, és főként a férfiak neteznek

Kiss Ádám Zoltán, 2003. május 2. 23:32
[smallimage 1 right] A német felhasználók internetezési szokásaiba pillanthatunk be a Lycos Europe, az IP Newmedis, és a SevenOne Interactive közös reprezentatív felméréséből. Kiderül többek között, hogy a szélessávú internetezés az online eltöltött időt is növeli.

Az adatok szerint a hozzáférések 25 százaléka kábeles, vagy DSL szélessávú internet, és a DSL felhasználók száma mára elérte a 6,53 milliót. Ez együtt jár az interneten eltöltött idő emelkedésével, ez 2003-ban napi 60 percre nőtt az egy évvel korábbi 56 percről. Azok között, akik mindennap interneteznek, ez az idő a 2002-es átlagos 69 percről egész 87 percre emelkedett 2003 első negyedévében. A férfiak jobban kedvelik az online szolgáltatásokat, 59 százalékuk használja a világhálót, míg a nők esetében ez 43 százalék, ám érdekes adat, hogy a növekedés a nők esetében duplája a férfiakéhoz képest, 10 százalék az 5-tel szemben. Az első negyedév leglátogatottabb oldalai között a Google vezet15, 5 millió látogatóval, majd az Ebay következik 14 millióval. A top 5-ben két tv csatorna weboldala is képviselteti magát, az RTL, és a ProSiebenSat 11-11 millió felhasználóval, majd a Lycos portál az ötödik 8 millió látogatóval.