Sun Microsystems: új csoport Java-alapú játékfejlesztésre

forrás Prim Online, 2003. június 11. 21:37
[smallimage 1 left] A Sun Microsystems létrehozott egy új, Game Technologies Group nevű csoportot, amelynek vezetőjéül Chris Melissinost nevezte ki.
A Sun új Game Technologies csoportjának feladata olyan új generációs technológiák fejlesztése, amelyek segítségével a játékfejlesztők még hatékonyabban alkalmazhatják a Java technológiát, és még több embert érhetnek el vele. A Sun célja, hogy segítse a videojáték-ipart jól méretezhető és megbízható online infrastruktúrák kiépítésében, valamint leegyszerűsítse a játékok online-ná alakítását.

A Sun azon dolgozik, hogy a nyílt forráskódú közösséggel együttműködve az ipari szabványokat kiaknázó Java klienstechnológiákat készítsen, valamint lehetővé tegye, hogy a különféle eszközök közvetlenül kommunikálhassanak a Sun játékszerver-architektúrájával. A 2003-as JavaOne konferencián a Sun a tervek szerint bejelenti a Javagaming.org lényeges továbbfejlesztését is.

Javás játékok a 2003 JavaOne konferencián

Az idei JavaOne konferencia része a háromnapos JavaOne Video Game csúcstalálkozó, amelyen számos érdekes előadás, esettanulmány és bemutató várja az érdeklődőket és ismerteti meg őket a Java technológia szerepéről a modern játékfejlesztésben.

A konferencia programjából:

A megnyitóbeszédet Kevin Bradshaw tartja a mobiljáték-fejlesztésről „Szuperdisztribúció a mobil hálózatokban: lehetőségek a J2ME játékok számára a portálokon túl" címmel. Ezután J2ME-esettanulmányok következnek, amelyekben játékfejlesztő cégek - az mForma, a THQ és a Sorrent - mutatják be aktuális munkáikat és játékaikat. Végül a nemrég megjelent MIDP 2.0 specifikáció a mobil játékfejlesztés során kiaknázható előnyeiről lesz szó - a több mint 100 millió eladott J2ME-kompatíbilis mobiltelefon piaca cseppet sem elhanyagolható.

A konferencián számos játékfejlesztő cég képviselője tart előadásokat és bemutatókat. Csupán néhány név a résztvevők közül:

Shawn Kendall, IMI Studios - cellaárnyékolás, bump mapping és fizikai bemutatók

Joerg Plewe, Stefan Pfafferott, HARDCODE - „Flying Guns" demo

Andrew Leker, Mind Control Software - játékfejlesztés és webes továbbítás

Daniel James, Three Rings - „Puzzle Pirates" demo, többszemélyes játékok

Stephen Hodnicki, David Fischer, Legacy Interactive - „Law and Order: Dead on the Money" demo, J2SE és Java 3D fejlesztés

Mark DeGroote, Abandoned Castle - „Kingdoms of War" demo, RTS és online játékok

Sun Microsystems, játékbemutatók: Agency 9, „Megacorps" PuppyGames, „AlienFlux"

Emellett a kiállításon megtekinthető, hogyan használja fel a Zona a Java technológiát, és hogyan garantálják a Sun Microsystems szerverei a szükséges stabilitást az online játékok világában.