Egyéves a tokaj.hu

Vértes János Andor, 2003. június 30. 16:06
[smallimage 1 left]Stílszerűen a tokaji bor alapos bemutatásával, a Hegyalja kulináris élvezeteinek felvezetésével Tokaj egyik neves pincészetében ünnepelte a Tokaj.hu Kft. a tokaj.hu weboldal egy éves születésnapját.
Amikor megkaptam a meghívót, hogy vegyek részt a születésnap alkalmából tartott baráti találkozón, tokaji borkóstolón, természetesen a www.tokaj.hu címre szaladtam, hogy szálláslehetőség után nézzek a neves városban. Mivel minden vendégváró helyhez nagyítható térkép is tartozik, még arra is tudtam ügyelni, hogy a Hímesudvar Pincészethez, vagyis a rendezvény helyszínéhez, legközelebb eső panzióban foglaljak szobát, mert hát abban biztos voltam, hogy a könnyű és nehéz nedűk kóstolgatása után majd gyalogosan kell megtennem ezt a kis utat.

A pontos és sokoldalú kereshetőség még úgy is kielégítette interaktivitás iránti igényemet, hogy egyelőre magát a foglalást telefonon kellett elintéznem, az online szálláshelyfoglalás még hiányzik. (Ahogy a helyszínen elmondták, ez nem a programozókon, hanem a vendéglátóhelyeken múlik.) Van viszont tetszőleges időintervallumra történő programkeresés, ha már arra járok, jó, ha tudom, hogy az 50 éves Tokaji Művésztelep éppen érkezésem napján nyitja meg jubileumi kiállítását.

Az oldal sokoldalúságát nehéz egy rövid hírben leírni, csupán néhány dolgot emelnénk ki, amellyel nem sok városi webportál büszkélkedhet. Ilyen a város megközelítésének részletes leírása, mégpedig földön (közúton és vasúton), vízen és levegőben& A polgármesteri hivatal szinte minden tisztségviselője elérhető e-mailbe is, természetesen @tokaj.hu kiterjesztésű címen. Választhatunk 32 féle képeslap közül, hogy online anzikszot küldjünk ismerőseinknek. És végül, de nem utolsó sorban, az oldal Webáruházában megvásárolhatjuk a legrangosabb pincészetek legnevesebb évjáratait, márkás borait.

Az oldalt az Interactive Net Design (IND) cég készítette, amely a Deloitte & Touche úgynevezett "Fast 50" listáján (ez a leggyorsabban növekvő közép-európai technológiai cégeket rangsorolja) az idén az első helyet szerezte meg. A pályázó cégek száma 12.000 volt, amelyek közül először 200-ra szűkítették a mezőnyt, majd a legelső 50 kapott helyet a listán. Az első hely megszerzését a három év alatt realizált 2337%-os árbevétel-növekedés tette lehetővé, mindezt a cég külső tőke bevonása nélkül, csakis saját forrásaira támaszkodva érte el.