Menetel előre a Samsung

forrás Prim Online, 2003. július 30. 17:46
A Samsung Electronics bejelentette második negyedévi eredményeit. A bevétel 8,34 milliárd USD, a működési eredmény 984,23 millió USD, az eredmény pedig 958,79 millió USD értéket ért el. A bevétel az előző év azonos negyedévéhez képest 2,5 %-kal növekedett.
A teljes bevétel az egyes üzletágak között a következőképpen oszlik meg: 3,19 milliárd USD a Félvezetők Üzletágban, 2,69 milliárd USD az Információs és Távközlési Üzletágban, 1,56 milliárd USD a Digitális Média Üzletágban és 823,01 millió USD Háztartási Gépek Üzletágban.

A működési eredmény 483,62 millió USD a Félvezetők Üzletágban, 466,79 millió USD az Információs és Távközlési Üzletágban, 33,93 millió USD a Digitális Média Üzletágban és 2,54 millió USD a Háztartási gépek Üzletágban.

A Félvezetők Üzletág az értékesítés 38 %-át; az Információs és Távközlési Üzletág 32 %-át; a Digitális Média Üzletág 19 %-át; a Háztartási Gépek Üzletág 10 %-át; a további új üzletágak pedig a 1 %-át adták. A működési profit a Félvezetők Üzletágban 15 %, az Információs és Távközlési Üzletágban 17 %, a Digitális Média Üzletágban 2 %, a Háztartási Gépek Üzletágban pedig 0,3 % volt.

A bevétel főbb termékkategóriák szerint a következőképpen alakult: 1,55 milliárd USD a memórialapkák, 924,82 millió USD az LCD-k, 364,93 millió USD a rendszer LSI-k (nem memóriacélú lapkák) és 2,36 millió USD a vezeték nélküli telefonok értékesítéséből származott.

Különösen fontos a Félvezetők Üzletághoz tartozó LCD divízió bevételének alakulása, melynek 924,73 millió USD értéke 42 %-kos növekedést mutat 2002. 2. negyedévéhez képest. Ez a kiváló teljesítmény a nagy méretű panelek ötödik generációs gyártósoron történő egyre növekvő termeléséből és az LCD televíziók és laptop számítógépek iránti hatalmas igényből adódott.

A lanyha piac ellenére a memóriadivízió szilárd teljesítményt nyújtott, mivel elsőként mutatta be élvonalbeli termékeit, és folyamatos befektetésekkel növeli a költséghatékonyságot. A Háztartási Gépek Üzletág bevétele 22 %-kal növekedett az előző év azonos negyedévéhez képest a légkondicionálók iránti szezonális igények növekedésének köszönhetően- adta hírül a Samsung közleményében.