PopOver: a hirdetők kiútja a beugró ablakok letiltása után?

Zsadányi Pál, 2003. szeptember 17. 15:03

A netmarketingben óriási szeretetnek örvend a beugró (popup és
popunder) ablakok technikája, de a szörfözők haragja elérte őket és sok
szolgáltató tiltja a használatukat, vagy a működésüket akadályozó
eszközöket terjeszt. A technológia eredeti elterjesztője, Armand Morin,
most újabb tippel állt elő, a PopOver technológiával.
A hirdetőknek a beugró ablak technológia rengeteg örömet szerzett azzal, hogy minden eddigi villogó szalagcímnél jobb hatékonyságot mutatott a vevők megfogására. Főleg az ablakból történő kilépés utáni (popunder) módszer. Ennek azonban most befellegzett. A nagy hálózati szolgáltatók és eszközgyártók (AOL, EarthLink, Netscape és független gyártók) sorra bocsátottak közre kódokat a beugró ablakok blokkolására, a klikkcsere szolgáltatók pedig már rég kénköves tüzet okádtak rájuk, mert leblokkolták az időszámlálót, olykor az ablakkeretből is kitörtek. Ezért ma már legföljebb a szörfözők 1/5-e látja az ilyen hirdetéseket, ami nyilván elszomorítja a hirdetőket, miközben a szörfözők, persze, nem győznek hálálkodni szolgáltatóik szolgálatkészsége miatt. Mert minden éremnek két oldala van.

A tények élesebb megvilágításban a következők. Az AOL tagok száma: 35,203,000. Az EarthLink előfizetők száma: 4,989,000. Az Overtur Popup blokkolóját csak az elmúlt hónapban egyedül 84,697 szörföző töltötte le. Ez összesen vagy 40,276,697. Ebből nyilvánvaló, hogy egy technológia fényességére a neten soha nem lehet rászámítani. Ma működik, holnap már nem. Ez van. Csak az segít, ha folyamatosan odafigyelünk a fejleményekre.

A PopOver

A két korábbi poptechnológia lényege, hogy új ablakok nyílnak, ami eleve nagy adminisztrációval jár, de ráadásul a Java scriptek bűn lassan működnek 100 százalékra kiakasztva a legerősebb CPU-kat is (ami a túlhúzottakat akár tönkre is teheti!). Ezért utálták ki a szörfözők és a szolgáltatók, beleértve a klikkcsere szolgáltatóknak már szinte a 95 százaléka. Egyébként már az Avant Browser, ami multiplex ablakkezelést enged meg MS-IE-hez, és ezért még a CPU-időt sem zabálja el úgy, mint egy hasonló böngésző változat, eleve beépítve tartalmazza a blokkolót, és elegánsan számlálja a kiirtott ablakok számát, mellé halk pityegést hallatva. A cikkíró az Avant böngészővel dolgozik, de emellett megtartotta még az Overtur blokkolót is, arra az esetre, amikor csupasz IE-t kénytelen használni, mert az Avant még olykor nem tökéletes (néha el is száll). Ennek ellenére nagyon ajánlható a használata, és nemcsak a popblokkolója miatt. Windows 2003 Serveren is működik, és MAGYARUL(!) is tud beszélni (persze, a háttérben működő angol W2K3-at nem mindenben magyarítja!).

A PopOver technológia használatakor, kézenfekvő módon, nem új ablakban nyílik a föltétlen hirdetendő információ, hanem ugyanabban. Ez ellen egyelőre nincs védelem. Hát, igen, egyelőre. A cikkíró meg sajnálja magát és a szörföző társait, mert megint kereshetünk új ellenszert a kéretlen, és tipikusan a sávszélességet és a CPU-időt hihetetlenül elzabáló hirdetésektől.

Azért a tények, tények, megint. Van tehát egy új hirdetést jobban eladni szándékozó technológia. Ez a webszerkesztőknek a kiút a popblokkolók után. Armand Morin egyelőre bevezető árakról gagyog, ami mindössze 97 USD a PopOver Generator nevű csomagért. Netről fizetve rögtön letölthető. Később állítólag 50 USD-vel drágább lesz. Webszerkesztők alig nélkülözhetik. Hacsak ki nem találják maguk. Morinnak egyébként sok más hasznos webszerkesztési eszköze is van.