Az IBM és a Factiva új alapokra helyezi a globális tartalomkezelést

Mészáros Péter, 2003. szeptember 22. 12:34

Az IBM és a Factiva az IBM WebFountain platformra épülő szöveganalízis
megoldások közös fejlesztéséről szóló szerződés aláírását jelentette be.
Ezek az új megoldások mélyebb betekintést és jobb kockázatkezelést tesznek lehetővé az egyre nagyobb értékű márkák menedzseléséért felelős vezetők számára, és ami talán a legfontosabb, elősegítik az új üzleti lehetőségek minden eddiginél gyorsabb és hatékonyabb felismerését.

A Factiva használja elsőként az IBM WebFountain e-business on demand szolgáltatást és annak áttörést jelentő szöveganalízis-technológiáját. Az IBM WebFountain terméke egy egész világhálóra kiterjedő adatbányászati és kutatási platform, amely a hatalmas mennyiségű strukturálatlan és félig strukturált szöveges anyagból kiszűri a trendekre, modellekre és kapcsolatokra vonatkozó információkat. A Factiva első WebFountain platformra épülő alkalmazása nyomon követi a vállalati reputációt, ezen belül a számos Factiva-forrásból, továbbá különböző internetes oldalakról és hírcsoportokból származó információk elemzésével objektív képet alkot a vállalatokról. Az elemzés eredményét egy jelentés tartalmazza, amely összefüggéseibe ágyazva ismerteti az információkat, és egyúttal áttekintés nyújt a vonatkozó üzleti kérdésekről, bemutatja az új ipari trendeket és feltárja azok kapcsolatrendszerét. A megoldás használatával a vezetők részletesen megismerhetik a cégről vagy a márkáról kialakult képet, annak változásait, valamint a céggel vagy a márkával összefüggő kérdéseket. A Factiva előfizetőiként a hátteret megvilágító cikkek elolvasására is lehetőségük lesz.

Az első WebFountain-alapú Factiva-megoldást a Factiva és az IBM tanácsadói on demand szolgáltatásként kínálják. A két cég további Factiva-alkalmazások létrehozását, valamint más gyártók támogatását is tervezi, hogy ők is képesek legyenek WebFountain platformra épülő termékeket fejleszteni.