Toyota Motorsport: SAP-segítség a Forma-1-ben

forrás Prim Online, 2003. október 13. 19:46

A Toyota Motorsport GmbH (TMG), a Toyota németországi motorsport-leányvállalata az SAP for Automotive portfóliómegoldásait használja gyártótevékenysége ésszerűsítésére, valamint ellátásilánc-kezelési és erőforrás-tervezési (ERP) folyamatai továbbfejlesztésére Forma–1-es autóversenyzésért felelős részlegénél.
Az SAP gépkocsigyártáshoz kidolgozott portfóliójának teljes körűen integrált megoldásai kiváltják a TMG régi rendszereit, megszüntetik a heterogén rendszerkörnyezet okozta komplexitást és költségeket, összekapcsolják a szervezeten belül keletkező fontos információkat, és valamennyi egység számára lehetővé teszik az alapfeladatok hatékonyabb ellátását. A TMG 2003 januárjában kezdte meg az SAP for Automotive csomag bevezetését, az alábbi megoldásokkal: mySAP Product Lifecycle Management (mySAP PLM), mySAP Supply Chain Management (mySAP SCM), mySAP Human Resources (mySAP HR) és mySAP Financials. A bejelentésre az American Production and Inventory Control Society (APICS) október 6-9. között, Las Vegasban megrendezett konferenciáján került sor.

Hét rali-világbajnoki cím megszerzése után a Toyota 1999-ben elindult a Forma–1 meghódítására, és a TMG-t bízta meg a versenyautó-gyártás felügyeletével. A teljes versenygépet – a motort, az alvázat és a sebességváltót is – a cég kölni központjában, házon belül tervezik és építik meg. A gyártás során 20-30 000 rendelésre gyártott alkatrésznek kell folyamatosan készen állnia a tesztelésre és a szállításra. A TMG az SAP megoldásait találta a legalkalmasabbnak a csapat sikere szempontjából oly fontos óriási adattömeg kezelésére, valamint a gyártási folyamatok, az ellátási lánc és a pénzügyi működés költséghatékony irányítására.

2004 januárjára a TMG teljes egészében szeretné kiváltani az SAP for Automotive testre szabott funkcióival régi üzleti és gyártási rendszereit illetve folyamatait. A mySAP PLM és a mySAP SCM a szervezet minden szintjén javítja a termékinformációk pontosságát, elérhetőségét és percrekészségét, hatékony támogatást biztosít az üzleti döntéshozatalhoz, és elősegíti a szervezeti egységek és projektcsapatok közötti együttműködést. A vállalat a mySAP Financials és a mySAP HR megoldásokra cseréli le régi ERP-rendszerét, így hatékonyabban kezelheti a több mint 600 dolgozójára vonatkozó adatokat, és pénzügyi működését is az SAP-rendszerbe integrálhatja.

Az életciklusadatok kezelésének köszönhetően felgyorsul a gyártás és az ellátási lánc működése.

A mySAP PLM segítségével a TMG valamennyi gyártási és teljesítési folyamatának átláthatóságát fokozhatja, és teljes szervezetében egységesíteni tudja az eseménykezelés, a gyártás, az ellenőrzés és a műszaki változáskezelés bevált gyakorlatát. A megoldás támogatja a berendezések és az erőforrások kihasználtságának optimalizálását, a hatékony megelőző karbantartást, a munkaelszámolást (work clearance), a munkamegrendelési folyamatok (work-order cycles) kezelését, továbbá kapcsolatot teremt a megrendelések és a tranzakciók között. A vállalat a mySAP PLM alapképességeit alkalmazza – köztük a projektirányítást, az eszközéletciklus-kezelést és az üzemi karbantartást, a CAD (Computer Aided Design) rendszerrel végrehajtott integrációnak köszönhetően pedig közvetlenül keletkezésük helyén gyűjti össze a termékadatokat.

A mySAP CLM eszközéletciklus-kezelési képességével a TMG átfogó képet kap minden egyes versenyautó – és azon belül a fizikai eszközök, berendezések és alkatrészek – komplett életciklusáról. A megoldás sokféle információt tárol a TMG több ezer alkatrészre kiterjedő leltáradatbázisában, amelynek minden elemét vonalkód segítségével azonosítják (pl. melyik autóban és mikor használták utoljára az adott elemet, a fejlesztéssel és a javításokkal kapcsolatos összes múltbeli adat stb.). A konszolidált, megbízható adatbázishoz nyújtott egyszerű hozzáférés révén a fejlesztőcsapatok gyorsabban és megalapozottabban hozhatják meg a különféle alkatrészek felhasználásával és a javításokkal kapcsolatos döntéseket. Így az autók és a kísérőkamionok, a TMG mobil raktárai, mindig tökéletesen készen állnak a következő bevetésre – megszűnik a túl- és alulkészletezés, és rövidül a feladatok elvégzésének átfutási ideje.

A TMG a mySAP PLM projektirányítási képességei segítségével tervezi meg, kezeli és ellenőrzi a termékfejlesztési folyamatot, és lehetővé teszi a projektvezetők számára a projektstruktúra, az ütemezés, a költségek és az erőforrások hatékonyabb kézben tartását. Ha alkatrészek cseréjére vagy továbbfejlesztésére van szükség, azonnal elindulnak a szükséges beszerzési, terméktervezési, CAD és minőségellenőrzési folyamatok. A mySAP PLM a műszaki változtatások összköltségre gyakorolt hatását is kiszámítja, és rövid időn belül, automatikusan elkészíti a szükséges alapanyagok tételes beszerzési listáját, majd pedig elindítja a mySAP SCM-en belül a szükséges beszerzési folyamatokat.