A spam elriasztja az e-mail felhasználókat

Tóth Kristóf, 2003. október 25. 11:37

A kéretlen reklám e-mailek, amelyek a világ elektronikus levél
forgalmának immár hozzávetőleg a felét teszi ki, kezdik elriasztani a
felhasználókat az elektronikus kommunikáció ezen formájától, áll egy
friss jelentésben.
A Pew Internet and Life Project piackutató cég napokban kiadott jelentése szerint a teljes e-mail forgalom felét teszik ki a kéretlenül érkező reklám e-mailek, amelyek gyakran pornóoldalakat, különféle testrészeket növelő csodaszereket, és gyors meggazdagodási lehetőségeket népszerűsítenek. A jelentés elkészítéséhez megkérdezett mintegy 1400 felhasználó többsége úgy véli, az e-mail postaládákat napról napra elárasztó spam-ek ellen nem lehet semmit tenni.

A Pew Internet által megkérdezett felhasználók több mint fele szerint a nagy mennyiségű spam jelentősen megnehezíti a fontos levelek megtalálását, ezáltal a kéretlen levelek komoly bosszúságot okoznak. A spam-et azonban nem csak a magánfelhasználók találják bosszantónak. A társaságok éves szinten dollármillárdokat veszítenek a kárba veszett sávszélességen, illetve az alkalmazottak kieső termelékenységén.

A felmérésben résztvevő felhasználók többsége elővigyázatosságból nem tünteti fel weboldalakon saját e-mail címét, és a spamszűrő szoftverek otthoni alkalmazása is egyre általánosabb. Egyesek azonban úgy gondolják, hogy az emberek viselkedése is csak tovább rontja a helyzetet.

Erre utal az is, hogy a megkérdezettek 7 százaléka már vásárolt olyan terméket, amelyet egy kéretlenül érkező e-mail útján ismert meg, 30 százalék pedig kattintott már spam e-mailben található linkre. A felhasználók kétharmada rákattint a spam-ben felkínált leiratkozási lehetőség linkjére, amely a szakértők szerint éppen ellentétes hatást vált ki, és azt igazolja a kéretlen levelek terjesztői számára, hogy az adott cím létezik, és aktív.