Mit együnk vacsorára? - ötletek mobilon

Kollár Csaba, 2003. október 31. 11:28

Az információs társadalom kineveli a maga polgárát, aki alkalmazkodik a megváltozott környezethez, és az új technikai eszközöket a mindennapi életben saját életének kényelmesebbé tételéhez is felhasználja.
Az egyik, Skandináviában kísérleti jelleggel bemutatott szolgáltatás a fenti gondolatra épül; az elfoglalt (üzlet) emberek és (üzlet) asszonyok mobiltelefonon keresztül rendelhetik meg vacsorájukat. A szolgáltatás működését a fejlesztők nevében nyilatkozó Marcus Trosten így írja le: először regisztrálni kell magunkat, és többek között olyan kérdésekre kell válaszolni, mint hogy mi a kedvenc ételünk, van-e valamilyen ételérzékenységünk, tartunk-e diétát. Ennek ismeretében készíti el a rendszer az adott napi menülistát, melyet SMS-ben megküld. A rendszerint 4-5 lehetőség közül lehet kiválasztani a számunkra legmegfelelőbbet, melynek kódszámát visszaküldve maximum 30 perc alatt a kívánt címre ki is szállítunk. A cím megadásánál több lehetőség közül lehet választani; vagy megadjuk napi életritmusunkat, hogy hol tartózkodunk, vagy kérhetjük az ettől eltérő címre történő kiszállítást is.