Origo: szeptemberben EBITDA-szintű nyereség

MTI Sajtóadatbank, 2003. november 25. 20:49
Az ötéves internetes portál, az Origo életében 2003 szeptembere volt az első olyan hónap, amikor a kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció, valamint értékhelyesbítés (EBITDA) szinte meghaladták a kiadásokat - közölte Weyer Balázs, az Origo főszerkesztője kedden Budapesten sajtótájékoztatón.

A főszerkesztő elmondta, hogy november 24-én fennállása óta először több mint egymillióan látogattak el az Origóra. Az eseményen elhangzott, hogy a magyar on-line hirdetési piac a teljes reklámpiacnak 1,7-2 százalékát teszi ki, s értéke az idén várhatóan túllépi a kétmilliárd forintot. Az on-line hirdetési piac az idén 30 százalékkal nő. Az on-line hirdetési piac mintegy 60 százalékán a Sanoma on-line, az Index és az Origo osztozik, ez utóbbi piacvezetőként.

Az eseményen Mester Sándor, az Origo hirdetési igazgatója az MTI érdeklődésére nem kívánta részletezni, hogy az Origónak az idén mennyi lesz a hirdetési bevétele, illetve az egyéb szolgáltatásokból származó forgalma. Ugyanakkor kifejtette, hogy véleménye szerint az internetes portálok látogatottsága és az oldalletöltések alapján az on-line reklámpiac részesedésének reálisan 4-5 százaléknak kellene lennie a jelenlegi 1,7-2 százalékkal szemben.

Az on-line reklámpiac idei 30 százalékos növekedése kapcsán elmondta, hogy egyre több hirdető ismeri fel az internetes portálok jelentőségét: így például a távközlési cégek, a pénzintézetek, a biztosítók, az autóforgalmazók és az utazásszervezők egyre többet hirdetnek az interneten. Mester Sándor hozzátette: az Origónak az idén több mint 50 százalékkal nő a hirdetési bevétele.

A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a széles sáv elterjedése jót tesz az internetes portáloknak, mivel a látogatók egyre hosszabb időt töltenek a világhálón, s egyre gyakrabban keresik fel a portálokat. Míg két évvel ezelőtt egy internetes látogatás alkalmával három oldalt töltöttek le, ma már tizet. Az adatok szerint az elmúlt évben duplájára nőtt az internetezésre fordított idő, ami az idén a várakozások szerint ismét megkétszereződik.