A MÁV Informatika működteti a Budapest Portált

forrás Prim Online, 2003. december 1. 14:46
A MÁV Informatika Kft. - tárgyalásos közbeszerzési eljárás nyerteseként- megbízási szerződést írt alá a Budapest Főváros Önkormányzata Főpolgármesteri Hivatalának Főpolgármesteri Irodájával a Budapest Portál tartalomszolgáltatásának működtetésére és továbbfejlesztésére. A megbízás összege bruttó 161 millió forint, 3 év alatt.

A szerződés szerint a társaságnak ki kell alakítania az új portál tartalmi koncepcióját, valamint felelős a portál működtetéséért, és az ehhez szükséges műszaki támogatás megvalósításáért.

A Budapest portál tartalomstratégiája - a vele szemben támasztott legfontosabb kritériumoknak megfelelően - közszolgálati, közösségi és szolgáltató portál. A portál közszolgálati funkciójában szervezett keretek között juttatja el a polgárokhoz a Főpolgármesteri Hivatal hivatalos információit, az intézményrendszer szervezett adatvagyonát, és ezen túlmenően növekvő szerepet kell, hogy vállaljon az elektronikus ügyintézésben. Közösségi szerepében lehetővé teszi, a kerületi önkormányzatok, média, civil szervezetek, kulturális, gazdasági szervezetek, sőt a lakosság felé az információszállítást, illetve a vélemények visszacsatolását is.

Szolgáltatói minőségében pedig tájékoztatja a polgárokat a főváros vonatkozásában hasznos információkról, segíti őket ügyes-bajos dolgaik intézésben- elsősorban a polgármesteri hivatalokban és az okmányirodában történő ügyintézést támogatva, de linkek segítségével elérhetővé válnak a közszolgáltatók oldalai is.

A MÁV Informatika Kft. fejlesztői nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy a portál célcsoport szerint és bizonyos paraméterekben egyéni beállítás szerint is testre szabott legyen. A tartalmi struktúra szerint: a Város, Főpolgármesteri Hivatal, Hírek, Tematikus aloldalak, illetve interaktív portálszolgáltatások képezik a legfontosabb részeket. Lényeges a szerkesztési elvek közül, hogy a tartalom objektív, mértéktartó és távolságtartó, hiszen nem kereskedelmi termékről van szó.

A MÁV Informatika Kft. mindenképpen hiteles kommunikációt garantál, mivel a portál tartalomnak a szerkesztőségbe juttatása, illetve a kapcsolatos kommunikáció - az információ sértetlenségét és hitelességét biztosító elektronikus aláírás felhasználásával fog történni. Az infrastruktúra működtetési szolgáltatását a cég 24 órás felügyeleti személyzete látja el, kiegészítve a központi ügyfélszolgálattal. Egy ilyen projekt illetve szolgáltatás esetén a folyamatos fejlesztés, a plusz funkcionalitások lehetősége és megvalósítása szintén elvárás az üzemeltetővel szemben, amelynek a MÁV INFORMATIKA Kft. szakmai gárdája eleget tesz.