Dataplex Kft.: kimagasló növekedés, bővülő szolgáltatási portfolió 2003-ban

forrás Prim Online, 2003. december 2. 14:22
Áttörést hozott a 2003. üzleti év a Dataplex Kft., az info-kommunikációs infrastruktúra-szolgáltatás egyik magyarországi képviselője számára. A 2003 szeptemberében realizált forgalom 135 százalékkal haladja meg a 2002 hasonló időszakára vetített árbevételt. A magyar pénzügyi, távközlési, biztosítási és az ipari szektor vezető vállalatai 2003 decemberében már két és félszer akkora nagy biztonságú info-kommunikációs területet vesznek igénybe, mint egy évvel ezelőtt - jelentette be Felsmann Balázs, a Dataplex Kft. ügyvezető igazgatója kedden, Budapesten, sajtótájékoztatón.

Felsmann Balázs hozzátette, hogy az állami és privátszektorban az üzlet-kritikus adatkommunikáció iránt világszerte, így Magyarországon is növekvő mértékben megfogalmazódó igények, valamint az Európai Unióhoz való csatlakozásából fakadó infrastrukturális követelmények alapján a Dataplex látványos növekedésével számol 2004-ben is. A pénzintézetek már megkezdték az uniós követelményekre való felkészülést, és növekvő számban veszik igénybe a Dataplex nagybiztonságú adattárolási lehetőségeit.

A pénzügyi szervezetek adatvédelmi kockázatainak kezelésére ugyanis az Európai Unió bázeli szabályozása máris jelentős követelményeket fogalmaz meg. Mire Magyarország uniós tag lesz, a hazai pénzintézeteknek meg kell felelniük a bázeli előírásoknak. Ezek a kockázatkezelés minőségi fejlesztését a működési kockázatra kivethető díj mértékének megállapításával ösztönzik. A rizikótényezők között kiemelt helyen szerepel az adatkezelés és -továbbítás biztonsága. Ha a pénzintézet képes az ellenőrző szerveknek bizonyítani, hogy megfelelő intézkedéseket tesz a kockázatok csökkentése érdekében, a szerv alacsonyabb díjakat és tőkekövetelményeket határoz meg, javítva ezzel a bank piaci versenyhelyzetét. Az egyik legjelentősebb európai, bankkártya-alapú szolgáltatást Magyarországon is nyújtó pénzintézet, egyebek között, ilyen okokból veszi igénybe máris az infrastruktúra-szolgáltatások mellett az üzletmenet folytonossági szolgáltatást.

A Dataplex jövő évi fejlődésének további lendületet adhat az a körülmény, hogy a csatlakozást követően régióközpontjukat Budapestre áttelepítő multinacionális vállalatok számára sem a magyar, sem a térség más országainak piacán nincs versenyképesebb lehetőség, mint az, hogy Közép-Európa legnagyobb és legjobban felszerelt adatközpontjának szolgáltatásait vegyék igénybe regionális back-up, üzletmenet folytonossági és adattárolási feladataik ellátásához. Ez a folyamat egyébként 2003.-ban már elindult több pénzügyi és telekommunikációs vállalat Dataplexbe költöztetésével.

A Dataplex Kft. folyamatos fejlesztéssel kíván felkészülni meglévő és új bérlőinek a 2004. évi igényeinek kielégítésére. Ezek eredményeként Magyarországon elsőként szerzett ISO 9001-es minőségbiztosítási tanúsítványt info-kommunikációs infrastruktúra-szolgáltatásra, a multinacionális vállalatok igényei miatt ezzel egy időben pedig a brit UKAS intézet (United Kingdom Accreditation Service) önálló igazolását is. A minőségi auditot az SGS Hungária végezte.

A Dataplex portfoliója idén az üzletmenet folytonossági szolgáltatással bővült. A budapesti nagybiztonságú adatközpontban az üzlet folytonosságának biztosítására minden szükséges eszközzel felszerelt tartalék irodákat alakítottak ki az ügyfeleik számára. A legszigorúbb normákat és eljárási szabályokat is kielégítő biztonságú létesítményben készenlétben és folyamatosan karbantartják, tükrözik a szolgáltatásit igénybe vevő cégek informatikai rendszereit. Üzemzavar esetén a bérlő cég szakemberei a legrövidebb időn belül a Dataplexnél ugyanúgy dolgozhatnak tovább, mint megszokott környezetükben. Mire a munkatársak megérkeznek, már felélesztett szerverek, munkaállomások és hálózati kapcsolatok várják őket. Az irodában minden egyéb szükséges irodai eszköz is megtalálható.

A Dataplex szolgáltatásai - az adatközponttól néhány méterre, a létesítménynek is helyet adó Hungária Informatikai és Logisztikai Központ területén - egy távközlési szolgáltató számára kialakított, mintegy 1000 m²-es call centerrel és virtuális ügyfélkapcsolati terekkel is bővültek.