Utazzunk mobiltelefonos jeggyel a tömegközlekedési eszközökön!

Kollár Csaba, 2003. december 16. 20:27
2004 februárjától indul útjára Németországban a Vogtland-i régióban egy olyan szolgáltatás, aminek a segítségével a mobiltelefonon keresztül lehet jegyet vásárolni a tömegközlekedési eszközökre.

A Vogtland Public Transit Association elnevezésű helyi közlekedési vállalat a Siemens Business Services-zel közösen fejlesztette ki az elektronikus jegyszolgáltatást.

A szolgáltatás bevezetését megelőző tesztidőszakban 350 kiválasztott utas próbálgatta az új lehetőséget. A telefonos regisztrációt követően nem hagyományos jegyet kaptak, hanem két mobilplatformos alternatív közül választhattak.

Szakértők rámutatnak, hogy a "mobilizált" világ természetes részét képezik, képezhetik az olyan lehetőségek is, amikor a mobiltelefon felválthatja a hagyományos, papír alapú szolgáltatást, mint például a jegyek. A Vogtland-i sikerekre alapozva nagy valószínűség szerint nem csak Németországban, hanem más európai uniós országokban is találkozhatnak majd az utasok a mobiljegyekkel.

A szolgáltatás volumenét jelzi, hogy csak Németországban mintegy 400 helyi tömegközlekedési vállalat van, aminek egyötöde a közepes, illetve a nagyvállalati kategóriába tartozik.

Winfried Holz a Siemens Business Services Global Business Unit Solutions vezetője szerint "az innovatív szolgáltatások iránti igény óriási, főleg, ha azzal egyszerűbbé és könnyebbé tehető az azt igénybevevők élete. A februárban induló mobiljegy szolgáltatás is ilyennek gondolom."