Német internetes vásárlások: leginkább munkaidőben

Tóth Kristóf, 2003. december 24. 11:00
Érdekes felmérés végeredményét tette közzé a Pago európai elektronikus fizetésekre szakosodott vállalat.
A Pago-Studie 2003 nevű felmérésből ugyanis kiderül, hogy a német felhasználók közül a legtöbben leginkább a munkaidejükben vásárolnak az interneten. A 10 és 13 óra közötti időszakban a vásárlások 28 százalékát bonyolítják le a német munkavállalók. A németek ráadásul főleg hétfőn és kedden aktívak. A legtöbben közülük ugyanis éppen ezen a két napon adják ki a pénzüket. Érdekes módon szerdától csökken a vásárlási kedv. Pedig az ember azt gondolná, hogy pénteken, amikor jó néhány munkahelyen már rövidebb a munkaidő és közeleg a hétvége, az emberek többsége szívesebben vásárolna. Nos, nem.

Egy másik érdekes adat az is, hogy mivel a világhálón gyakorlatilag éjjel-nappal nyitva tartanak a boltok, nagyobb forgalomra, esetleg leterheltségre számíthatnánk. Nos, ismét téved, aki ezt gondolja,. A felmérés ugyanis bebizonyította, hogy este, illetve az éjszakai órákban a világhálón gyakorlatilag "üresen tátonganak a boltok", és a tanulmány szavaival élve: az internetes szupersztráda e részlegei szinte úgy festenek, mint a kihalt sétálóutcák. Az interneten este 22 és reggel 7 óra között csupán a vásárlások 14 százaléka bonyolódik le.

A Pago stábja azonban akkor lepődött meg csak igazán, amikor kiderült, hogy az emberek szinte alig vásárolnak hétvégén. A megrendeléseknek csupán a 13 százalékát adják le szombaton és 11 százalékát vasárnap. A szakemberek szerint sok családban ilyenkor kigondolják, hogy mit vegyenek, a megvalósítást pedig hétfőn vagy kedden munkaidőben, a munkahelyről végzik.